pondělí 18. května 2015

Obláčky

Chleba došel, rozkvašeno nemám, a kluci dostali k večeři chuť na pečivo s máslem. Snadná pomoc.

Po obědě jsem zadělala, během Alánkova spánku nechala vykynout, odpoledne smotala a upekla a večer jako když jsem je našla :-)

Na 10 kousků po 50 gramech potřebujete:
300 g hladké mouky
2 lžíce sádla
1/4 kostky droždí
0,5 lžičky soli
vodu


Eliášek jim pro jejich tvar říká obláčky.



Všechny suroviny smíchejte, prohněťte a nechte hodinu až dvě kynout. Poté rozdělte na deset (případně i méně, pokud chcete houstičky či rohlíky větší) stejně velkých kousků, smotejte, dejte na plech a potřete vodou. Nechte ještě alespoň půl hodiny kynout.
Mezitím si rozpalte troubu na maximum. Houstičky znovu potřete vodou, případně posypte, čím je libo. Vložte do rozpálené trouby, zapařte a pečte 10 minut.



Zatímco stydly doma na mřížce, využili jsme trvajícího krásného počasí a vyřádili se na zahradě. Po práci a na čerstvém vzduchu chutná večeře dvojnásob.


Dobrou noc :-)

Edit:
Místo obláčků můžete z těsta umotat klasické housky.




6 komentářů:

  1. Jsou skvělé. Já tedy nemám sádlo ani hl. Mouku ovšem i z oleje a chlebove mouky jsou výborné. Děkuji za inspiraci.Katka

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, to známe.
    Už třetím rokem nekupuji pečivo. To domácí se nedá nahradit a kváskový chleba je opravdu boží dar.
    nic lepšího neznám.
    Krásný blog.
    Hezký den, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky tak :-) Ještě předtím jsem používala pekárnu na chleba, ale kromě toho, že to těsto (téměř) samo uhnětlo a upeklo, tak žádný zázrak. Sice jsem si tam nasypala, co jsem chtěla, ale pořád to bylo takové moc buchtovité. To jsem ještě používala sušené droždí.
      Ale tak pořád lepší, než většina toho kupovaného.

      Moc děkuji za pochvalu, zvlášť od Vás potěší, chodím k Vám moc ráda. Zatím moc nekomentuji, bo se držím jako nováček zpátky, ale to přijde :-D
      Taky přeji hezký den :-)

      Vymazat
  3. Aááách, mňam!! Děkuju za recept, vyzkouším, pokaždé peču podle jiného receptu, ještě jsme ten svůj TOP nenašla nebo nevychytala... Tyhle vypadají mooc dobře! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, už jsem zkoušela kolik verzí, ale nějak se nikdy úplně nevydařilo dle představ. Toto je naprosté minimum surovin a asi v tom je ta krása. Tak snad se ti taky povedou a budou chutnat :-)
      Navíc je to rychlovka.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)