neděle 17. dubna 2016

Vánoční dárky

Co jsme našli pod stromečkem.

Vezmeme to hezky popořádku.
Houpací prkno - jeden z největších vánočních dárků. Kluci ho ale dostali už na podzim, kdy nám přišlo. Více jsem o něm psala tady. Na fotce jeden z dalších způsobů využití :-)


Dalším velkým dárkem byly bezesporu koloběžky. Eliášek dostal černou Micro Maxi T a Alánek Micro Mini Aqua
Koloběžky jsme nijak sáhodlouze nevybírali, v podstatě jsem je měla vybrané zhruba od Eliáškova půlroku, kdy jsem na ně někde náhodně narazila. A za tu dobu jsem si mohla ověřit, že lepší asi nevybereme. 
Kluci je testovali hned po rozbalení v obýváku, venku jsou ještě opatrní, ale to se snad s přicházejícím hezkým počasím změní. Budeme víc trénovat :-)



Ježíšek taky naděloval pár her. První z nich je Grand Prix od Marbushka.
Cena je poměrně vysoká vzhledem k tomu, že to není hra nijak extra náročná, je celkem rychlá a svižná. Ale nelituji. Je perfektně zpracovaná, použité materiály kvalitní, není to odfláknuté. Líbí se mi její design, její nápad a vlastně i ta jednoduchost. A co se mi líbí velmi, že je vyrobena v Maďarsku. A to se cení.
Marbushka má další moc pěkné hry.











Dalším dárkem bylo puzzle. Ne ledajaké. Tři metry dlouhé. My Race Puzzle od Londji. Opět krásná práce. Puzzle je pevné, kvalitně provedené, líbí se mi grafika, uložení v krásném sáčku a pak ještě v neméně krásné krabici.
Kluky to moc baví, protože jednak mají puzzle rádi, potom se jim líbí, jak se různě vlní do zatáček (může sloužit jako silnice pro autíčka) a v neposlední řadě vyobrazené dopravní prostředky a bezpočet zvířátek.
A opět - vyrobeno ve Španělsku.








Ježíšek donesl i rozšíření k naší kuličkodráze Hubelino. Základní sadu dostal Eliášek k narozeninám od našich kamarádů ze Slovenska a hned se u nás stala hitem a oblíbenou hračkou. Takže rozšíření byla trefa do černého. Vybrali jsme to se dvěma trychtýři, je to obrovská sranda :-)
Kuličkodráha je kompatibilní s Duplem.


Další velký dárek - Lego City Policejní stanice. Lego u nás už nějakou dobu frčí. Kluci skládají i Duplo, ale Lego začíná přebírat nadvládu. Stejně jako Hubelino kuličkodráha je to jedna z mála plastových hraček, které doma chceme mít. Myslím, že Lego je úžasná hračka.
S bráchou jsme jako malí měli plný plastový barel Lega, vozila nám ho teta z Itálie. Nebýt toho, že ho brácha před pár lety daroval bratrovi své tehdejší přítelkyně, měli by kluci o zábavu postaráno na několik let.
Takže z policejní stanice radost veliká. S Mužem jsme ji při lahvince skládali jako malé děti :-) Leč složená vydržela jen několik dní, kluci ji neustále rozebírají na jiné svoje fantazijní stavby.



Kluci dostali taky perfektní hru Dobble. Koupila jsem už variantu 6+. Varianta 4+ už se mi pro ně zdála zbytečná, na chvíli.
A opravdu ji zvládají oba. Je to moc fajn hra, rychlá, zábavná, má několik variant, může ji hrát více osob, je v malé plechové krabičce, skvělá na cesty.
Na Dobble existuje ještě několik variací - třeba Fingo, Grabolo, Ovocný salát...









Ani na knížky Ježíšek nezapomněl. Některé jsem tedy ještě nestihla nafotit, tak ty se objeví v některém z příštích článků. Všechny dárky a knížky najdete v albu tady.
Jednou z knížek byly Indigové pohádky. Moc nevím, co bych k nim tak ještě napsala. Jsou určitě hodně profláknuté a jsou prostě skvělé. Četli jsme každý den jednu pohádku před spaním, ale myslím, že bychom to dali i skoro na jeden zátah, kluci nadšení.
Součástí knížky je např. i pexeso.




































Další z knížek, kterou kluci dostali a kterou jsem už nafotila, je Papuchalk Petr od Petra Horáčka. Je fenomenální!
Nafocenou ji najdete tady.


Pohádek není nikdy dost. Zvlášť těch od Astrid Lindgrenové. 
Skřítka Nilse dostali kluci na CD. Namluvila ho nesmírně kouzelně Linda Rybová. Posloucháme stále dokola.


Papírové hodinky - taková srandička. Kluci občas zatouží po svých vlastních hodinkách, ale na ty klasické asi mají ještě čas. Taky nás to - přiznávám - nebavilo moc vybírat. Papírové jsem měla v merku už nějakou dobu, jako recesi pro sebe. Ale proč ne pro děti, že? :-) Kluci si je můžou i pokreslit.
Jen jsem to nedomyslela - nehýbou se na nich ručičky, tak je hodinky zase tolik nezaujaly.




A ještě poslední dárky - ze slovenského Mile - trička s tučňákem (naše zelená už jsou vyprodaná) a knížka Cesta domov. Ve spolupráci s Egreše.
Mile je naše ověřená značka, máme od nich už spoustu kousků, psala jsem o nich tady.



















Pak ještě pár dárků pro rodiče. Já jsem si Ježíškovi napsala o tuto nádhernou knížku od pana Cílka a paní Fučíkové. Doplňuje moji sbírku. A Brdy, to je jasné, jen vyjdu ze dveří a už je vidím.


Zadívejte se do dáli a vidíte je :-)



























Muži jsem koupila krásné skleničky na whisky. Nachtmann - Sphere by Roman Kvita.
Ale kdybych se rozkrájela, nenašla jsem lepší fotku než tuto jednu bídnou. Mrkněte tedy na web. Jsou úžasné!



Přála jsem si taky objektiv na iPhone. Multifunkční 3v1 objektiv v sobě skrývá 180° rybí oko - fish eye, 0,67x širokoúhlý objektiv a makro objektiv.
Chtěla jsem ho hlavně kvůli tomu makro objektivu.
No upřímně - za ty peníze (a to je teď za půlku) to asi nestojí. Širokoúhlý objektiv je v rozích mázlý a podobnou službu mi udělá panorama přímo v mobilu. Rybí oko je fajn, ale taky trochu mázlé.
A makro objektiv lze použít na statické předměty a naprosto pevnou rukou. Kdybyste si chtěli třeba vyfotit lezoucí berušku, tak bez šance, než zaostříte, tak popoleze. Motýla vyplašíte, protože musíte s mobilem těsně k němu, jinak je obraz totálně rozmazaný. 
Ale tak občas objektiv vytáhnu a hraju si s ním. Jsem ráda, že ho mám, ale samozřejmě kvalitní foťák to nenahradí ani omylem.


Foceno iPhonem bez objektivu

Širokoúhlý objektiv

Fish eye

Makro




















I kočárky dostaly vánoční dárek, a to sice rukávník Lodger. O tom jsem už psala tady :-)


 No a zase za rok :-)

5 komentářů:

  1. Dekuji za inspiraci. Některé veci máme a taky bych doporučila. Zaujala mě ta hra grand prix. V čem prosím spočívá? Dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :-)
      Hráči si vyberou každý svého závodníka. Na trať se rozestaví překážky (napínáčky, sklo...). Na tato políčka si pak hráči nesmí stoupnout.
      Každý hráč taky obdrží kartičky s čísly od 1 do 6. To představuje počet políček, o které se posune vpřed.
      Začíná první hráč. Vybere si libovolnou kartu s číslem, o kolik políček se chce posunout. Musí to přitom vypočítat tak, aby se nepostavil na políčko, na kterém stát nesmí (most, nástrahy, nebo v případě rozehrané hry autíčko soupeře). Takto se střídají. Kartu se kterou hrál, hráč odloží a smí jí použít zase tehdy, až použije všechny z těch šesti karet. Pokud má v ruce už jen karty, které nemůže v tom kole použít (nevychází mu to tak, aby nestál na políčku se soupeřem např.), tak se zdrží hry.
      Vyhrává samozřejmě ten, kdo takto dorazí první do cíle.
      Je to trochu taktika, kterou zvládnou i menší děti, je to počítání. A není to nijak zdlouhavé, cca 10 minut jedna hra. A ta grafika je opravdu moc pěkná.

      Vymazat
    2. děkuji moc, zní to hezky.... tak mám v záloze aspoň další hru :-)

      Vymazat
  2. Dobrý den. Moc děkuji za inspiraci. Hra Double se mi líbí už delší dobu, můžu se zeptat, kolik roků je vaším chlapcům? U nás bude mít starší v květnu 5 roků a mladší v říjnu 4, ale váhám, zda koupit hru 6+. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, naši kluci mají 3 roky a necelých 6 let. Pro toho mladšího by asi byla lepší ta verze 4+, ale v trochu pomalejším tempu zvládá i 6+.
      Ale tak myslím, že verzí 4+ rozhodně nic nezkazíte, a za pár let můžete koupit tu pokročilejší :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)