pondělí 26. září 2016

Mapy

Atlas světa, jaký svět ještě neviděl
Aleksandra a Daniel Mizielińští
nakladatelství Host


Konečně jsou v češtině! Dočkali jsme se! Jedna z knížek z mého letošního podzimního seznamu.
Trocha čísel - kniha vás zavede na putování po 6 kontinentech - 42 zemích na 51 dvoustranách, na více než 4000 obrázcích.
Byla přeložena do 23 jazyků a bylo vydáno přes 2,5 milionu výtisků.

Kniha má velký formát a je to skutečně pastva pro oči. Bude bavit malé i velké.
Kluci ji dostanou až pod stromeček, ale já to tady dopíšu, odešlu a jdu si listovat.

























20 komentářů:

  1. Mame v nemecke verzi Alle Welt, Moritz Verlag 2013, kluci ji prijali s nadsenim,radi v ni badaji. Takhle si predstavuji "uceni hrou". Obcas nas dostanou,co vsechno si pamatuji. A jak lehce a zabavne nove poznatky ziskavaji. V jedne recenzi jsem cetla,ze listovat touto knihou je nejlepsi zpusob,jak procestovat svet a pritom zustat pod perinou ...potvrzuji:-))
    Poklad v rodinne knihovne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právěže v pondělí jsem přišla domů s Mapami, šla jsem je uklidit na hromádku na skříň a cestu mi zastoupil Eliášek. Nechodí teď do školky, má kašel, tak ráno koukají na nějaký pořad o zvířatech. Jak jsem v práci, tak jsem to ani nevěděla. A ptal se, jestli může gepard sníst medvěda. Tak jsme to řešili, kdo by koho mohl spíš sežrat, dohnat, a že vlastně ale nemůže nikdo nikoho, protože každý žije jinde... A k tomu se mi zase hodila knížka Atlas zvířat pro děti od Albatrosu. Koupila jsem ji už před pár lety tehdy k Vánocům, ale pak jsem ji klukům nedala, knížek bylo i tak dost, a zdála se mi pro ně ještě zbytečná, že schovám na později. Pak se mi to rozleželo, že ji asi pošlu spíš dál, že není až tak pěkná. Ale jak se mi v pondělí hodila! Tak jsme koukli, kde žije medvěd a kde gepard, a spoustu jiných informací jsme načetli.
      To k tomu, že nás dostanou a že se učí lehce. Jsem ráda, že jdeme touhle cestou a že zdaleka nejsme sami.
      Doufám, že jste si užili včerejší sváteční den :-)

      Vymazat
    2. Presne takhle to myslim. Odpovidat na jejich zvidave otazky zacina byt pekna fuska. Diky za chytre knihy v dome a obcas i za Google :-)
      Vcera cyklovylet a odpocinkova idylka;-)

      Vymazat
    3. To je supr, ze. Ja nejcasteji odkazuju na tatinka. Vzdycky jim reknu, kluci probereme to s tatinkem. Ten s nimi vse tak dokonale probere. Je to pecka. Kolikrat i ja zbystrim a dozvidam se nove veci :-) nejvic veci by radi probirali vecer pred spanim. Jako nedavno drahokamy a diamanty. To me teda dost zaskocilo :-)Marecek se ma, uz ted ho kluci "uci vse mozne" porad mu vypraveji, ze az bude vetsi, tak mu vse reknou a ukazou. :-)

      Vymazat
    4. Ano,spravne,my taky casto koncime u tatinka,kdyz je maminka v koncich:-)) Pokazde to musime nejak vyresit,jelikoz nedaji pokoj. Celkem nas desi,aby ty nase tipovaci odpovedi nesiril starsi ve skole:-)))
      Marecek to v zivote vyhral na plne care!x-)
      Happy Mummy;-),co ty lanovkovy fotky ...?

      Vymazat
    5. Holky, vy jste mazaný! :-D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Klukum ji urcite poridim, akurat nevim jak to vydrzet az do vanoc a nedat jim ji? :-)

      Vymazat
    2. Budeš muset koupit ještě něco k tomu, to jim dej a Mapy schovej :-D

      Vymazat
  3. Dobrý den, děkuji moc za tip, dnes jí objednám, vypadá opravdu nádherně. Koukala jsem na Váš blog a obdivuji to penzum knih, které máte za sebou... Proto bych vás poprosila o radu či tip... mám 5 letého syna a chtěla bych mu koupit knížku/knížky, příběhovou, třeba i dobrodružnou, s hlavním hrdinou, se kterým se třeba může i ztotožnit... Máme spoustu knížek, ale řekla bych, že řade jsme již odrostli a teď trošku tápu... chystám se do knihkupectví, kde tradičně strávím spoustu času, ale když jsem četla váš článek, napadalo mě, jestli nemáte tip na něco takového.. předem moc děkuji a přeji hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, děkuji za milý komentář :-)
      Pro 5letého klučinu bych rozhodně doporučila knížky Pavla Čecha. Některé nemají textu mnoho, jiné ano, jsou dobrodružné, jsou tam kluci, resp. většinou jen jeden hlavní, nádherné ilustrace, nenásilný poctivý příběh.
      O knížkách PČ jsem psala v některém z předešlých knižních článků, tak můžete mrknout :-)

      Vymazat
    2. Moc děkuji, na knížky Pavla Čecha kouknu... Vzhledem k věku (synovi je 5 let, ale myslím, že je spíše trošku napřed - u knížek, kde je příliš jednoduchý dej vidím, že už ho to prostě nezasáhne - poslechne si to, ale když už je to moc "jednoduché", knížku odloží a nevrátí se k ní... Uvažovala jsem i o Dětěch z Bullerbynu... Vychází tak nádherné knížky pro malé děti, ale mnohým jsme už prostě odrostli... A pak bych zase dokázala vybrat knížky pro kluky třeba kolem 10 let, ale teď nějak tápu :) I tak moc děkuji za inspiraci!

      Vymazat
    3. Děti z Bullerbynu budou taky fajn, celkem cokoli od Astrid Lindgren. Pak mě ještě napadá Harry Potter, první díl určitě, loni vyšel krásně ilustrovaný, teď co nevidět vyjde ve stejné sérii i druhý díl.
      Nebo naši kluci teď zbožňují Malého prince a Zahradu (Trnka).

      Vymazat
  4. Škoda já Mapy nemůžu sehnat a moc bych si ji pro kluky přála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koncem října bude dotisk, nebojte :-)

      Vymazat
    2. To ten dotisk byl tak rychle pryc? To vypada, ze letosni vanoce budou o mapach v kazde rodine.

      Ano, mam Mapy doma, rovnou dvoje ( jedny pro deti a druhe pro sebe :-)))) )

      Vymazat
  5. Jo jo, také jsem ji musela koupit, asi jsem měla pocit, že už ji nikdy pak neseženu jako ten Houbeles ;-) Ale holky na ní tedy mají ještě čas. Napadlo mě, jak ty "dávkuješ" klukům knihy? Já mám ve skříni schované "na později" už fakt hodně knížek. Skoro ke každé nějaké příležitosti dostanou nějakou knihu, ale nechci je nějak zahlcovat, protože pak nestíháme je přečíst/projít. Přijde mi, že se mi začíná zvětšovat zásoba "na později", protože pořád vychází nějaké nové skvosty a já prostě nemůžu odolat ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nemám v tom systém. Něco kupuji s úmyslem darovat ke konkrétní příležitosti, něco kupuji na později, něco dávám hned... A taky se mi stane, že koupím na později, a než to později nastane, tak se mi ta knížka nějak rozleží a už ji vlastně nepoužijeme, tohle se mi stalo asi třikrát, asi je prodám.
      Každopádně knížek máme víc, než stíháme číst. Některé čteme opravdu poctivě, zaujatě, některé jsou spíš jen na prohlížení, tak ty si kluci třeba berou sami, některé je až tak nezaujmou, ale já je mám ráda a jsem ráda, že jsou tu s námi.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)