úterý 12. května 2015

Kokosová buchta s pařížskou šlehačkou

Koupila jsem si kokosový cukr, aniž bych pořádně tušila, co s ním, na co ho použiji.


Naštěstí synchronicita funguje dokonale, a tak mi asi o dva dny později volala kamarádka a kromě jiného mi vylíčila, jaký skvělý recept na ještě skvělejší buchtu dostala. A je tam kokos! :-D


Takže tedy pište si:
Na buchtu:
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek polohrubé mouky
3/4 hrnku cukru
1 hrnek mléka (použila jsem kokosové)
0,5 hrnku oleje (použila jsem kokosový)
0,5 hrnku strouhaného kokosu
1 lžíci vinného kamene
2 vejce
Na posyp:
1 hrnek kokosu
0,5 hrnku kokosového cukru
Na polití:
1 smetana ke šlehání

máslo na vymazání a kokos na vysypání plechu

Na pařížskou šlehačku
100 g čokolády
1 kelímek smetany ke šlehání


Vajíčka vyšlehejte s cukrem do pěny. Přidejte hladkou i polohrubou mouku, vinný kámen, mléko, olej a kokos a ušlehejte řidší těsto.
Kokos promíchejte s kokosovým cukrem.

Plech vymažte máslem a vysypejte kokosem. Troubu si předehřejte na 160°C.


Těsto nalijte na plech a posypejte rovnoměrně kokosem smíchaným s cukrem. Pečte asi 20 minut.
Upečenou buchtu ihned polijte smetanou a nechte vychladnout.

Na pařížskou šlehačku si připravíme vodní lázeň, do misky nalijeme smetanu a nalámeme čokoládu. Za stálého míchání ji necháme rozpustit. Odstavíme a necháme vychladnout.
Pak ji přikryjeme alobalem a v lednici necháme odležet přes noc.
Druhý den vyšlehejte jako klasickou smetanu.

Buchtu nakrájejte na kostičky a každou ozdobte smetanou.


Buchta je krásně vláčná a měkká a kdo má rád kokos, přijde si stopro na své :-) Dobrou chuť.

3 komentáře:

  1. Taková kokosová buchta se už teď na jaře moc nedělá, nemám pravdu? Není lepší už třeba dopředu připravovat i adventní kalendáře když jste tak moc futuristická? Určitě se vás nechci v ničem dotknout, ale mám takový pocit, že kokos teď za krásného počasí už jen tak nikdo neocení.

    OdpovědětVymazat
  2. Snažila jsem se teď přes guaranaplus objednávat nějaké doplňky stravy. Už jsem podobně jako vy měla skoro naplněný košík když v tom najednou do místnosti přišel chlap s tím, že mě ukáže jak se peče dort. On vždy umí tak krásně překvapit, ňumísek můj malej.

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, říká vám něco prosím keto dieta, která je dnes na internetu tak moc profláklá? Mně přijde že některé influencerky defacto nemluví o ničem jiném. To je opravdu šílené co se dnes dá sehnat za věci. Jako je fajn že třeba ta dieta se objedná, ale kde mám na ty suroviny brát peníze?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)