neděle 3. května 2015

Majáles

Beltain oslaven, začal jeden z nejkrásnějších měsíců v roce. I když já miluji všechny měsíce, všechna roční období, každé počasí, nejsem zvyklá v zimě remcat, že sněží a mrzne, a v létě, že je vedro k padnutí.
Ale květen je prostě květen. Po té zimě, kdy souseda potkáte tak leda v obchodě, kde kupuje rohlíky, jsou zase najednou všichni venku, na zahrádkách, v parcích, na hřištích... No a potkáváme se zase i na veřejných akcích.

Na Majálesu byla fajn atmosféra. Hrála kapela, jako každý rok, sedělo se venku, krásně vyšlo počasí, pánové si dopřávali pivečko, ženy mohly dostat květinu, pro děti byly připravené atrakce (bez těch bych se obešla, uvítala bych spíš takové ty "lidové" stánky, nikoli jeden se zvětralým perníkem, ale co už).

Jako každý rok hasiči ukázali i svoji techniku, také něco z historických kousků. Děti si je mohly prohlédnout pěkně zblízka.



Proběhlo i několik ukázek hasičských zásahů, předvedly se zejména mladší ročníky.
V Řevnicích byl konečně postaven pivovar, ovšem - hned ho zapálili :-)




Kluci si to užívali, jako ostatně vždycky :-) Děti jsou stejně úžasné bytosti, dokáží se radovat z naprostých maličkostí (díky, že jsem se to od nich mohla naučit).

S balonky byla velká zábava - na náměstí, cestou domů, doma, na zahradě... Červený od dnešního rána není, Alánek ho používal jako křesílko :-)


Kolotoč a autíčka, dokonalé spojení. Jezdili by tam celé dopoledne.


Ani linecké z Modrého domečku nemohlo chybět. Pečou tam moc dobré. A vůbec je to milá kavárna. Kdo to máte kousek nebo si chcete udělat výlet, doporučuji.


Jako suvenýr si kluci z Majálesu odnesli toto velké podlahové puzzle. Šli jsme původně koupit knížku, ale v knihkupectví mají aj zopár hračiek. Toto puzzle tam Eliášek obdivoval už několikrát, ale vždycky jsem ho přemluvila na knížku. Tentokrát jsem ho nepřemluvila, prostě tam na něj čekalo. Naštěstí už máme v knihkupectví slevu :-D
Složili si ho hned po příchodu domů, zatímco jsem vařila rychlý oběd.


Dali jsme si buřtguláš, protože nám z předešlého dne dva buřtíky zbyly. Nedělala jsem ho moc hustý, nesmím mouku, tak jsem nezahušťovala. Zahustila jsem jen částí brambor, které jsem nakrájela na maličké kousky a ony se rozvařily. K tomu domácí kváskový chleba a domácí nakládačky a lahoda :-)


Odpoledne jsme se vydali rozdávat radost k babičce. A to by nebyla babička, aby pro kluky něco nenachystala. Piškotová buchta nezklame a naši strávníci ostatně taky ne :-)

Konec dobrý, všechno dobré. Neuschnu. Třikrát pojištěno. Děkuji :-)


Tak krásný květen vám přeji!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)