sobota 2. května 2015

Marcipánová bábovka

Bábovky jsou u nás velmi oblíbené. Většinou peču takové téměř instantní, tj. smíchat dohromady pár surovin, nalít do formy, upéct, vyklopit, chvilku počkat a krájet.
Kluci je taky milují, líbí se jim tvary po vyklopení z formy, líbí se jim, že si mohou sami ukrojit a že plátek je pro ně do ruky tak akorát.
A vlastně kdo by je nemiloval. Mně bábovky evokují babičku. Obě. Nedělní oběd, svíčková, rajská nebo kuřátko a po obědě výprava do spíže, co dobrého babička upekla. Bábovku!

V sešitu s recepty mám snad dvacet různých verzí, od olejovky, přes piškotovou, rumovou, čajovou, kokosovou, čokoládovou, až po pohankovou a jahelnou.

Tentokrát jsem chtěla vyzkoušet zase nějakou novou a tak jsem brouzdala internetem a snažila se najít nějakou inspiraci. Až jsem si vzpomněla na balíček marcipánu, který mi zůstal z Vánoc a už bylo potřeba ho zpracovat.
K tomu trochu ořechů a čokolády a bábovka byla na světě.


Připravte si:
100 g mletých ořechů (použila jsem lískové)
150 g marcipánu
80 g čokolády (posloužily zajíčci z Velikonoc, jejichž čokoláda nebyla špatná, ale bylo jich prostě moc)
360 g polohrubé mouky
180 g cukru
4 vejce
70 ml oleje
250 ml mléka
1 lžíce vinného kamene
4 lžíce rumu
špetka soli
půl vanilkového lusku
citronovou šťávu


Z bílků a špetky soli ušlehejte tuhý sníh. V jiné míse smíchejte cukr se žloutky a olejem a ušlehejte do pěny. Potom přidejte mouku s vinným kamenem a mléko.
Marcipán do těsta nastrouhejte na hrubém struhadle.
Ořechy rozemelte s půlkou vanilkového lusku a přidejte také do těsta.
Čokoládu nalámejte nebo nasekejte a také přidejte do těsta.
Na závěr přilijte rum a dle chuti i citronovou šťávu a zlehka přimíchejte sníh.

Nalijte do formy a pečte asi 50 minut na 170°C. Propečení zkoušejte špejlí.

Bábovka je z hutnějších a nehodí se na každý den, je spíše sváteční.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)