úterý 19. května 2015

Tang zhong vanilkový chleba s mandlovou náplní

Metoda tang zhong se osvědčila, blížil se víkend a s ním výlet, potřebovala jsem něco relativně rychlého, nenáročného na suroviny, nekazivého, co bych mohla vzít v ranečku do lesa. Tak co budu blbnout s experimenty, že jo.


Vycházela jsem ze základního receptu, pouze jsem upravila trochu množství a přidala některé suroviny.

Na tang zhong:
50 g mouky
200 g mléka
Na těsto:
250 g tang zhong
450 g celozrnné pšeničné mouky
100 g plnotučného mléka
100 g másla pokojové teploty
15 g čerstvého droždí
50 g medu
10 g soli
semínka z 1,5 vanilkového lusku
Na náplň:
asi 50 g másla
50 g mletých mandlí
třtinový cukr dle chuti
Na potření:
mléko nebo smetana

Na tang zhong smíchejte mléko a mouku a zahřejte na teplotu 65°C, vznikne hustší kaše, kterou nechte vychladnout. 
Všechny suroviny na těsto smíchejte, prohněťte a nechte asi 90 minut kynout. V polovině kynutí přeložte.



Po vykynutí těsto rozdělte na tři stejné díly, vytvořte z nich bochánky a každý rozválejte do elipsy. Každou elipsu přeložte natřikrát jako dopis a znovu rozválejte - do obdélníku.
Každý obdélník potřete směsí rozpuštěného másla, mletých mandlí a cukru a srolujte. Snažte se co nejvíce utahovat, já jsem to odflákla a na výsledku je to vidět :-)





Válečky narovnejte vedle sebe do máslem vymazané formy na srnčí hřbet (menších rozměrů, případně si upravte poměr surovin na vaši formu) a nechte cca hodinu kynout. Záleží na vnější teplotě, já jsem po 45 minutách už radši rychle rozpalovala troubu.
Troubu předehřejte na 190°C, chleba potřete mlékem nebo smetanou, troubu zapařte a pečte asi 20-25 minut.


Nechte chvilku vychladnout a potom opatrně vyklopte z formy.
Krájejte až po úplném vychladnutí.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)