pondělí 22. června 2015

Den otců

Třetí červnová neděle patří otcům, tatínkům, kteří slaví svůj svátek.
Poprvé se tento svátek slavil v roce 1910. Američanka Sonora Smart Dodd uspořádala oslavu svému otci, vdovci, který se staral o ni a další její čtyři sourozence.
V České republice se letos konal již devátý ročník Tátafestu.




Náš tatínek sice musel i v neděli do práce, ale připravili jsme mu aspoň snídani - křupavé houstičky.
Recept na ně najdete tady.



A zatímco pracoval, upekli jsme mu makové šátečky. Mák náš tatínek miluje!
Recept na šátečky jsem našla na stránce Recepty ze Šumavské vesnice. Tuto stránku jsem objevila nedávno a moc se mi líbí.

Rychlé šátečky z Klokočína:
500 g hladké mouky
250 g rozpuštěného másla
2 vejce
50 g cukru
kvásek (40 g droždí, 11 lžic teplého mléka, 3 lžíce cukru, 2 lžíce hladké mouky)
rozpuštěné máslo a rum na potření
moučkový cukr na posypání
na náplň mák, povidla nebo tvaroh



Ve větší míse smícháme mouku, máslo, rozkvedlaná vajíčka a kvásek a vypracujeme těsto. Jde to snadno a krásně se s ním pracuje. Nenecháváme kynout a hned ho rozválíme na tenčí plát. Já jsem si těsto rozdělila na dva díly, aby se mi lépe vešlo na pracovní desku.
Těsto rozkrájíme na čtverce, naplníme mákem a sbalíme šátečky.
Šátečky dáváme na plech, kde je necháme 10 minut kynout.
Poté pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 15 minut, dozlatova.
Po upečení ihned potíráme rozpuštěným máslem s rumem a po vychladnutí posypeme moučkovým cukrem.
Z uvedeného množství jsem upekla 20 šátečků a odřezky jsem po upečení jen lehce pocukrovala, přišly nedočkavcům k chuti :-)





Kromě sladkého dostal tatínek i knížku, kterou si přál. Je to atlas vína. Aneb když je práce koníčkem a naopak :-)



Odpoledne jsme byli navštívit dědu, Mužova tatínka. Samozřejmě i babičku a byla tam taky Mužova sestra, takže se nám to nakonec trochu protáhlo. A večer klasicky pohodička, grilovaný hermelín s jahodovou marmeládou, salátek a další z dobrých vín.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)