úterý 4. srpna 2015

Chlebová lhota

Dagmar Urbánková
nakladatelství Baobab



Dle mého názoru hodně výjimečná knížka. Jak textem a celkovým pojetím, tak především ztvárněním. Jednoduché kresby střídají reálné fotografie, na kterých je téměř vše vyrobeno z chleba.
Mě zaujala a nadchla hned. Texty mi kromě jiného přijdou velmi vtipné. Děti si k ní asi musí dojít. Je rozhodně pro starší, 5 let a výše.

Zdálky pod sněhem vypadá tahle vesnice jako Kotěhůlky nebo každá druhá Lhota: pár domů, kouřící komíny, ticho, které občas přeruší psí zaštěkání. Zblízka, jak se dozvíme v kronice Chlebové lhoty, kterou sepisuje kronikář Jan, se tam ale dějí věci. Možná proto, že tam často fouká vítr, který ze světa leccos přináší...
Když si v téhle pěkně vykynuté vísce pořídíte dům, budete si muset místnosti z chleba vykousat, nábytek a jiné zařízení napéct a především budete pořád chodit na návštěvu. Každý tu má co vyprávět.
Hravá kniha spisovatelky a výtvarnice Dagmar Urbánkové, v níž se prolíná inscenovaná fotografie, komiks a vyprávění...




















4 komentáře:

  1. To výtvarné ztvárnění je opravdu kouzelné.
    Díky za inspiraci, Karolínko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy mi asi čtete myšlenky :-) Když jsem psala příspěvek, říkala jsem si, zda tam nenapsat, že knížku možná víc ocení holčičky - budou se jim líbit ty chlebové pokojíčky. A myslela jsem přitom na vaše cácorky :-)
      Možná by se jim mohly líbit i knížky Mizící hmyzíci, Zákeřné keře..., pokud ještě neznáte. Krásné ilustrace a taky asi ocení víc holčičky :-)

      Vymazat
  2. Lhotu jsme měli půjčenou od Evičky, opět mě ty ilustrace prostě tak moc nedostaly, takže jsem zatím nekupovala. Ale jestli je to tajemství domácího kvásku ukryté v knize, tak jdu rozhodně do ní, protože chci mít chlebíky krásné jako Ty! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to teda nadchlo a už jen kvůli tomu chlebu jsem to koupila :-D
      Právě že není, nebo jsem ho neobjevila. Akorát mám rozepsaný příspěvek o své pekařské krizi :-(

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)