pondělí 31. srpna 2015

Linecký koláč s tvarohem a malinami

Neustále něco peču a kuchtím. Ale posledních pár receptů si syslím, neb jsou ze švestek a meruněk. Chci je dát do jednoho článku, jako to bylo s třešněmi.
O tento jsem se ale musela podělit hned. Hlavně proto, že není ani ze švestek, ani z meruněk :-D


Dopoledne jsem šla zalít zahradu. Na zlatobýlu byly hotové hody!


A konečně už začaly dozrávat maliny. Máme nějakou pozdní odrůdu, ve velkém začíná plodit až teď.



Tak jsem neodolala a pár jich otrhala.


Na koláč budete potřebovat:
na těsto:
150 g másla
80 g cukru
mletá vanilka
1 vejce
220 g hladké mouky
1 lžíce vinného kamene
na tvarohovou náplň:
250 g tvarohu
1 žloutek
cukr dle chuti
mletá vanilka
případně citronová kůra
dále:
zavařenina
maliny na ozdobu

Máslo nechte změknout s smíchejte ho s cukrem, vanilkou a vejcem. Pak přidejte mouku s vinným kamenem a vytvořte hladké těsto. Nechte ho v lednici odležet alespoň hodinu.
Kruhovou formu na koláč vymažte máslem a vysypejte hrubou moukou. 3/4 těsta do formy natlačte a vytvořte i okraje.
Tvaroh smíchejte se žloutkem, cukrem a vanilkou.
Těsto potřete zavařeninou, na ni rozetřete tvaroh.
Ze zbylého těsta vyválejte hady a spirálovitě je položte na tvarohovou vrstvu. Do vzniklých mezer dejte maliny.
Pečte na 180°C asi 20 minut.





Dobrou chuť :-)

11 komentářů:

  1. Maliny u nás plodí normálně 2x, v červnu a pak v půli září, ale letos to na druhou úrodu nevypadá, sucho udělalo svoje,.
    Tvůj koláč je určitě mooooc dobrý, děláš mi po ránu chutě :-)
    Pavel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás teda asi nakonec úroda bude, ačkoli jsem u tebe psala před pár dny, že zatím nic :-) Ale u nás teda zase neplodí v tom červnu. Halt asi jiné podnebí nebo co :-)
      Koláč BYL moc dobrý, upekla jsem ho včera v podvečer a dnes ráno jsem si uhájila jen malý kousíček ke kávě.
      Díky :-)

      Vymazat
  2. Já dělávám maxi šneka ze švestek, ale ty letos popadaly suchem a maliny uschly už v srpnu:-(
    Vypadá krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, u nás bylo švestek zase moc a moc, ani jsme to nestihli sbírat a zpracovat, tak se i hmyz poměl :-) Ale teď už tedy nejsou, škoda, maxi šneka se švestkami bych si dala. Najdu u tebe? :-)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. :-) Jak nakonec stejně všechno je mandala, že? :-)

      Vymazat
    2. Myslíš na ten koniec konca ? :-)

      Vymazat
  4. Tak koláč už se peče v troubě pro ta má ptáčata na snídani, to že jsem lezla pro maliny s čelovkou na hlavě, je jen důkaz, jak matky dokážou být někdy šílené ;-) Zítra po snídani podám report :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D :-D No já jsem dneska teda opravdu šílená! Kombinace vedra, od rána ukňouraných dětí, Muž v práci, spousta připravování na zítra a nebo tak standardně... mám toho plný kecky, a to mě ještě čekají bagety, žehlení a dodělávky. A děti stále nespí, řvou. Se picnu!
      Až se podaří a chutná a zítra tou správnou nohou :-)

      Vymazat
  5. Vy se sice prezentujete pouze v tom směru že si vychutnáváte rádi různé sladké jídlo, ale určitě jste také přemýšleli nad tím, že byste si udělali nějakou rybu, nemám pravdu? Na to se vám potom budou hodit carving nože, no vážně. Je to vážně skvělá věc na filetování.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný blog na vaření, jsem ráda že jsem to skutečně objevila, zase se mi trošku otevřely obzory. Jste moc šikovná, jen co je pravda. A jak jste psala že nevíte kde sehnat sušené a kandované ovoce tak pro vás mám radu. Koukněte na iplody, to byste i mohla znát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)