úterý 20. října 2015

Jezevec Chrujda

Točí film a Staví nejdřív urychlovač a pak zase pomalič


Petr Stančík
Lucie Dvořáková
nakladatelství Meander

K loňským Vánocům dostali kluci každý svůj zvířecí polštářek - Alánek lišku a Eliášek jezevce. Od té doby chce občas číst nějakou knížku s jezevcem. Doma jsem ho našla jen v knížce Za zvířátky do lesa. A dál jsem byla bezradná. Proto jsem nadšeně vylovila u nás v knihkupectví dvě knížky o jezevci Chrujdovi. Na první pohled mě vůbec nezaujaly, přišly mi fádní (resp. dle hřbetu, ani jsem si jich pořádně nevšimla). Ale už proto, že vyšly v nakladatelství Meander, jsem si byla jistá, že budou pěkné. A opravdu nezklamaly :-)

V roce 2014 vyšla první knížka - Jezevec Chrujda točí film.
Když do lesa Habřince jednoho dne přiletí z města barevný papoušek, je z toho velké pozdvižení. Celý les najednou obdivuje jeho krásné peří. A ten, kdo má jen obyčejný černobílý kožíšek, aby raději nevycházel. Například jezevec Chrujda. Do lesa však jednoho dne přijedou slavní filmaři - panda, zebra a straka - natáčet černobílý artový film. A zkuste si tipnout, kdo v něm získá hlavní roli?









Letos pak vyšlo volné pokračování Jezevec Chrujda staví nejdřív urychlovač a pak zase pomalič.
Nové dobrodružství jezevce Chrujdy a jeho přátel z lesa Habřince přináší malým čtenářům nejen zábavu, ale také poučení - i tělesně znevýhodněné bytosti jsou velmi přínosnými členy společnosti. To, že bystrá vozíčkářka sůvička Stáňa (která nám tolik připomíná Stevena Hawkinga) sestrojí s Chrujdou tajemný urychlovač částic, by nás ještě tolik nevyvedlo z míry, ale ona je schopná z něj pak sestavit i pomalič! Doufejme jen, že tohle zábavné vynalézání u malých školáků podpoří také zájem o fyziku, kterou - alespoň podle zkušeností autora - většina žactva k vlastní škodě považuje za nudný předmět.









4 komentáře:

  1. No uvažuju že ty knihy koupím holkám k Mikuláši :-) ( miluju nakupování knížek, už mám stoh schovaný k vánocům) ilustrace vypadají moc hezky. Ještě se zeptám kde se dá sehnat takový super polštář? Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej! Moje kupičky knížek na skříni v ložnici jsou pověstné :-D
      U polštáře je klikací odkaz, zkus zadat do google. Jinak já jsem ho kupovala na bleble.sk ;-)

      Vymazat
  2. Filmarinu mame radi,ucim na jejim deji kluky,ze kamarady nemuzou pomerovat na ty lepsi a horsi. Ze i ubreceny,vecne ve vsem posledni Honzik ve skolce muze byt fajn kamos. A funguje! Mam rada knizky,ve kterych je ukryta nejaka poucka hravou formou:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se ti na to urychlovač a pomalič bude hodit ještě víc - viz sůvička Stáňa na balonkovém křesle nebo zrychlený a pak zase radši zpomalený šnek. Páč přesně to, co jsi napsala o Honzíkovi, tam píšou o šnekovi :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)