úterý 20. října 2015

Pidibabka z Brd

Jiří Kahoun
Aneta Františka Holasová
nakladatelství Albatros



Do třetice dnes ještě jeden knižní tip a pak už se vrhám na fotky z naší dovolené na Šumavě.

Nově vydaná knížka od pana Kahouna s krásnými ilustracemi Anety Františky Holasové. Jistě znáte Lumíra, co včelaří :-) A kdo to ještě náhodou neví, tak my bydlíme v Brdech. Takže prostě nešlo jinak.

V malebném městě Berouně stojí dům, který vypadá jako kostka. Je to školka, kam chodí i povídalka Emička. A tahle holčička má babičku a dědu v jeskyňkové chaloupce schované za hustým křovím. Když je Emička s tatínkem navštíví, do chaloupky může vejít jen ona. Babička s dědou jsou totiž trpaslíci!

Kromě Berouna, Berounky, Litavky a Hostomic je v knize taky zmíněn Bykoš, Plešivec, Bába, Koledník, Zdice, Brdlavka a třeba Studený. Prostě samá známá místa. Čteme a jsme doma.














Tohle se mi ještě nikdy nepovedlo - uspat oba naráz při čtení knížky. Dáváme deset knižních záložek z deseti!


Dobrou noc! :-)

19 komentářů:

  1. No tak to je fantazie! Lumíra máme, ale tuhle neznáme, děkujeme!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, myslela jsem hned na tebe :-) Vím, že máte Lumíra taky, že se ti líbí a že tady jsou trpaslíci, což je skoro jako skřítci :-)

      Vymazat
  2. Dobry den.Ilustracie krasne podobne ako u Lumira.Cita sa to dobre? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ilustrovala to ta samá ilustrátorka :-)
      Dneska se mi to četlo nějak hůř, přišlo mi, že je to samé "řekla Emička", "řekla babička", "povídá dědeček". Ale možná je to tím, že jsem musela číst hodně potichu, abych nevzbudila mladšího, který usnul ještě před večeří.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Já pořád nevím, jestli je hezčí ten příběh, ty ilustrace nebo to, že je to na známých místech :-) Asi všechno dohromady :-)

      Vymazat
  4. Tak tu musíme mít :-) Kahouna máme moc rádi, jeho Pohádky o mašinkách jsou u nás uspávací stálicí, takže určitě bude mít taky úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo a znáte Chumelení? To byl loni před Vánoci hit! Možná už i předloni? Sakra, ta paměť. Musela jsem jí pak už schovat, kluci ji chtěli pořád dokolečka, že mě to už nebavilo :-D Ale teď už se na ni zase těším.

      Vymazat
    2. Vidíš, to ještě nemáme. Ještě čeká v hromádce Knížkový pejsek a Kamarádi v kožíšku. Přemýšlím právě, co na to předvánoční čtení...mám ještě schovaného Ježíška od Hanky Skálové, ale nevím, jestli už je na něj ten správný čas, možná, že to vyhraje to Chumelení.

      Vymazat
  5. Ahoj Karkulko, děkuji za další krásný knižní tip, už se mi nevejdou na lísteček, musím začít objednávat ;-). A takto s klukama usínáme taky, ti Vaši jsou kouzelný. Máte moc krásnou práci, snad máte na ty knihy nějakou slevu, já bych neodolala takovému pokušení a asi by mi z výplaty moc nezbylo:-). Mějte se krásně, Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano, seznamy knížek to moc dobře znám :-) Děkuju za kluky :-) Mám radost, že se mi je daří vést ke čtení, že je to baví. Zrovna dnes u nás v práci byla paní s pánem, babička s dědečkem, a vybírali si pro vnoučata knížky. Líbilo se mi nejen to, že jdou dětem pro knížky, ale taky, že věděli, co by asi chtěli, že vědí, co se vnoučátkům líbí. Tak si mimochodem odnesli dvě knížky od pana Kahouna a ještě dvě další. A říkali, že u nich děti chodí spát i o hodinu dřív, aby stihli toho čtení víc. Že to sami vyžadují :-) To pak člověku úplně zpříjemní den :-)

      Vymazat
  6. Nemáme, ale Kahouna máme moc rádi, takže pořídíme :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mas krasny cteci pelisek:-)
    U nas je cteni na dobre spinkani taky moc pekny ritual,kazdy vecer pravidelne stridam postylku, u ktere ctu. Obcas se ja nebo Marek na oko spleteme a usedneme tam,kde predesly den. To si kluci hned zjednaji napravu;-)
    Vidim,ze Mazlici maji prisunute postele, do toho jsem nesla,obavam se,ze by se sermovali a delali kravinky misto spani ..? ..
    Zase bych ale mela takovy cteci pelisek,krupajs;-):-)))

    Dobrou ...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je to vlastně postýlka přisunutá k velké posteli. Eliášek spí s námi a Alánek v té postýlce. Zatím. Právě přemýšlíme, jak s tím naložíme dál, až už bude Alánkovi postýlka malá.
      Kravinky občas proběhnou, ale výjimečně. Většinou je totiž uspáváme, tak tam s nimi někdo je, kdo leží uprostřed, a oni nemají na šermování prostor :-D

      Vymazat
  8. Jooo taak! V tom pripade mate idealni prupravu na ten stan:-)))
    Ono to nejak dopadne s tim spanim,v nejhorsim pripade se vic pritulite a budex-)

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Karkulko,
    děkujeme za knižní tip! Co číst dřív?! :o) Tolik krásných knížek!
    Hezké dny
    Katka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)