neděle 11. října 2015

Uhlířina

Tradiční české jídlo, které nasytí nejen uhlíře.


Recept je jednoduchý:
200 g hladké mouky
1 vejce
sůl
500 g brambor
1 cibule
sádlo

Z mouky, vejce a vlažné osolené vody připravte těsto hustší než na kapání, které nechte chvilku odpočinout. Brambory oloupejte, nakrájejte a ve vroucí osolené vodě uvařte doměkka na mírném plameni.
Do jiného hrnce s osolenou vroucí vodou lžičkou vhazujte menší nočky z připraveného těsta a vařte je, až vyplavou na povrch.
Mezitím si nakrájejte cibulku nahrubo a nechte ji zezlátnout na sádle.
Uvařené brambory a nočky sceďte, přidejte k cibulce a promíchejte.

Uhlířina se dá použít jako příloha k masům, nebo se jí samotná. Chutná s kyselou okurkou, kysaným zeleným, s kefírem, zakysanou smetanou nebo se salátem z červené řepy apod.



12 komentářů:

  1. Na tohle jídlo mám vždycky chuť, když ho jí Zdeněk Svěrák jako Louka u své maminky ve filmu Kolja. Tak konečně ho můžu i vyzkoušet. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. U nás ve školní jídelně je recept takový: pokud zbydou brambory a houskový knedlík z předešlého dne ... smíchat, omastit a je to:o)
    Uhlířinu, tu poctivou miluji.
    pa, M

    OdpovědětVymazat
  3. V naší rodině se tomuto receptu říká házidlo přes bidlo.....dělala ho moje babička....nejlepší je když jsou nové brambory a k tomu jarní salátek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježkovy voči, to už jsem někde slyšela, ale teda nenapadlo mě, že by to byla uhlířina :-D To je legrační název! :-D

      Vymazat
    2. U nás známe jako také jako přesbidlo. Bylo to moje oblíbené jídlo u babičky.

      Vymazat
    3. Díky za komentář a připomenutí, budu si to muset zase uvařit. Dlouho jsme uhlířinu/přesbidlo (nevím, co se mi líbí víc :-) neměli a zrovna na to bude vhodná doba - ta podzimní chladna :-)

      Vymazat
  4. Tak tohle neznám, ale zkusím .-) vypadá to lákavě

    OdpovědětVymazat
  5. A já co budu vařit k večeři! Díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)