pondělí 23. listopadu 2015

Co se děje v noci

Simona Dimitri
nakladatelství Svojtka


Další ze série Svojtkovských knížek s odklápěcími okénky. Děti tyhle knížky milují a já je mám vlastně taky ráda. Je v tom zábava a trochu vzrušení a překvapení, alespoň když knížku prohlížíte a čtete poprvé. Pro děti je to ovšem zábava pokaždé.
Téhle Noční jsem dlouho odolávala. Celkem kriticky jsem ji srovnávala s Nocí od Rotraut Susanne Berner. Té se dle mého názoru nevyrovná. Zatímco paní Berner na několika velkých stranách rozehrává velké množství příběhů, vyhrává si s detaily, člověk má pocit, že by kniha mohla pokračovat ještě několika dalšími stranami, že nápadů by bylo dost a dost, tak tato Co se děje v noci zas až tak nápady nehýří. Respektive - čekala bych maličko víc.
Ale zase mi přijde z těch odklápěcích jako jedna z nejlepších a kolem a kolem mě hodně baví. Na rozdíl od těch autíčkových, které jsem nucena číst stále dokola a už na ně mám slušnou averzi :-)
A každopádně se hezky čte a prohlíží před spaním :-)




















V knížce ale rozhodně nenajdete, co se v noci děje u nás.
U nás stydne perník! Upekli jsme ho s klukama před večeří a on mi tu pak celý večer až dlouho do noci voněl pod nosem.


Kdybyste se třeba dnešní večer nudili, je velmi jednoduchý.

Potřebujete:
2 hrnky polohrubé mouky
0,5 hrnku cukru
6 lžic medu
1,25 hrnku mléka
1 vejce
1 lžíce jedlé sody
0,3 hrnku oleje
0,75 hrnku mletých vlašských ořechů
0,5 lžíce perníkového koření
2 lžíce kakaa

Všechno smícháte a dáte péct na 170°C asi na půl hodiny. 


 


Dobrou chuť a dobrou noc :-)

4 komentáře:

  1. Túto knižku, máme už nejakú dobu doma, ja som z nej bola úplne nadšená a syna teda vobec nezaujala a pritom má knižky s odklápacími okienkami veľmi rád :) tak důfam, že jej ešte dá šancu, keď trocha povyrastie. Perník vyzerá luxusne, hlavne ten nápad dať ho do formi a nie len vyliať na plech :) určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ta rodičovská očekávání a předpoklady :-) Taky občas koupím knížku, u které jsem přesvědčená, že si ji kluci zamilují, ale opak je pravdou.

      Vymazat
  2. Myslím, ze to je naopak pro hodně male deti. Nas dvouletak ji uplne miluje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to asi individuální, u nás ji mají rádi oba :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)