středa 25. listopadu 2015

Měsíc do Vánoc

Dnes ve 23.44 hod. vstoupí měsíc do úplňku ve znamení Blíženců. Za měsíc jsou Vánoce. A již tuto neděli začíná advent.


Nemám ještě zhola nic připraveno, navíc o víkendu hodláme s Mužem vymalovat.
Ale snad alespoň nějakou větvičku si dáme do vázy a oprášíme betlém.

Kromě různých drobných papírových, co jsme s dětmi stříhali a lepili, máme tři.

Prvním je naprostý skvost od pana Vojtěcha Kubašty z roku 1960. Prostorový, rozkládací.
Není to samozřejmě originál. Dostala jsem ho před pár lety od mojí sestřenice, která ho zase dostala od jednoho známého. Letos jsem ho už našla prodávat, třeba tady. Mají tam těch betlémů neuvěřitelné množství, kdyby se vám nelíbil tento, tak určitě vyberete jiný. Já jsem ráda, že už vybírat nemusím, protože bych byla bezradná :-)









Druhý je dřevěný, kupovali jsme ho spíše jako hračku pro děti, ale každý rok má své místo pod vánočním stromečkem. Je od firmy Haba. Máme od této firmy už spoustu her a hraček a kvalitou a zpracováním patří ke špičce. Dřevo je hladce opracované, příjemné na dotek, barvy a obrázky drží i po několika letech a krutém zacházení.
Jde o klasický betlém, s Marií, Josefem, Ježíškem, třemi králi, pastýřem a zvířátky.
U nás se tento asi sehnat nedá, nejblíže jsem ho našla na Amazonu.







Třetí je zatím nevystřižený betlém od Renáty Fučíkové z knihy Vánoce Putování do Betléma.
Na rozdíl od dvou předchozích není tento zcela klasický, kromě Svaté rodiny je zde také Adam a Eva a ostatní svatí od Martina po Tři krále.
Ráda bych si ho nalepila alespoň na nějaký karton, aby lépe držel tvar a déle vydržel.

 


Prozatím moje jediná příprava na nadcházející období je pletení čepic, tak alespoň těmi betlémy zkusím navodit atmosféru :-)

8 komentářů:

  1. ten dřevěný je krásný :) já už vymýšlím jakou výzdobu a pořádně se do toho chci pustit právě o víkendu, snad konečně první rok to stihnu na první adventní neděli :-D
    Barča

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká sbírka :-) Kubašta je úžasný, když jsem byla malá, měla jsem od něj spoustu takových rozkládacích leporel s různými hýbátky na motivy různých klasických pohádek, byly tak oblíbené, že se z nich bohužel dochovaly jen kousky. Kdysi jsem na hrnčířských trzích koupila dřevěný betlémek, ale mám vyhlídnuté krásné vyřezávané betlémy na Fleru, jen nevím, jestli se mi na něj podaří našetřit ještě v tomto životě ;-) Hezký advent! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Kubašta je úžasný! My od něj máme klasické leporelo Cvrček a mravenci. Měli jsme ho jako děti, byla to velmi oblíbená knížka. Ale někam se poděla. Když jsem na ni pak narazila v obchodě (buď ještě jako těhotná, nebo když byl Eliášek malý), tak jsem se zaradovala, i když ty stránky už nejsou tak silné jako v tom původním.
      Ty hýbátkové rozkládací jsme taky mívali, to mě mrzí velice, že se nedochovaly, protože když vidím, za kolik se dnes prodávají... Ráda bych si je dokoupila, ale jsou to rakety. Mám jen jednu, z téhle sady - devítku http://aukro.cz/kubasta-12-pop-up-knizek-1991-i5838498420.html

      Vymazat
  3. Byli jsme s klukama u Prazskeho Jezulatka na vystavce betlemku z celeho sveta,kluky to pohltilo, tyden pak kreslili jen betlemy:-)) Doma mame taky jeden papirovy skladany do varhanku, jeste po babicce,opatruji ho, je to skvost! A z Tater jsme privezli rucne vyrobeny z jasanoveho dreva,co provoni cely pokoj:-). Dum nazdobeny,darky nakoupene,jdeme uzivat;-)
    Krasny adventni cas preji Kesslici:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Betlém z jasanového dřeva z Tater a varhánkový po babičce, to zní přímo skvěle! :-) Stejně tak betlémy u Pražského Jezulátka, taky bych se tam ráda podívala. Tak snad letos?

      Vymazat
    2. O vikendu jsme vytahli ten varhankovy betlem po babicce a zjistila jsem,ze je take od Kubasty! Hned jsem si na Tebe vzpomnela,ze to sem musim napsat:-)) Pry ho privezl muj strejda z vojny z Vyskova a stal 20 Kcs,coz byly toho casu na takovou vec velky penize,babicka se na nej tehdy snad i zlobila;-) Dnes je to rodinny poklad,ktery chranim:-)

      Vymazat
    3. Tak to je opravdu poklad, kdo toto má doma :-) A ještě ten příběh k tomu :-) Krása.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)