středa 4. listopadu 2015

Yankee Candle

Vosky do aromalampy


Lidé silně reagují na vůně. Máme také tzv. čichovou paměť, určitou vůni si spojíme s určitou situací či zážitkem, a vůně nám pak pomůže znovu si ji vybavit. 

Svůj první vosk jsem si koupila před pár lety. Resp. svoje první, protože jsem se neuměla rozhodnout pro jeden jediný, tak jsem jich vzala více. Bylo to před Vánoci, takže tomu odpovídal i výběr.
Když jsem je pak doma dala do aromalampy, uvědomila jsem si, že se ta moje k nim moc nehodí. 
Protože jsem kozoroh, detailista a puntíčkář, tak jsem novou vybírala víc než rok, až jsem ji pak zcela neplánovaně a bez velkého přemýšlení koupila v Globusu. Prostě jsem na ni narazila. Hladká, bílá, jednoduchá. A jak jsem pak zjistila, je to Yankee Candle :-) (tu moji již neprodávají, dnes bych si vybrala tuhle)

A pak už se to vezlo. 
Protože kupuji jen vosky, nevyplatí se mi je objednávat z eshopu (leda že jich beru hodně), a tak je kupuju jen, když na ně narazím někde v kamenném obchodě. Což není zase tak často. A hlavně není tak velký výběr, většinou mají jen pár vůní, polovinu už jsem zkusila, druhá polovina mi nevoní.

Svíčky nekupuji, protože se mi zdají přehnaně drahé, a taky na vosku si za pár korun vyzkouším, zda mi vůně bude sedět.

Nepovažuji za náhodu, že je má v oblibě i má nová šéfová :-) Prostě ladíme :-)

Vosky mají velmi silný výkon a rychlý účinek.
Jsou jako stvořené pro tvůrčí přístup k vonění, kombinací různých vosků dosáhnete své vlastní vonné kompozice. 
Vosk lze použít dvojím způsobem: vložit do malých prostor, které na dlouhé týdny provoní (auto, skříně, odpadkový koš apod.), nebo pro maximální vonný výkon rozpustit v aromalampě pomocí běžné čajové svíčky. Pak bude vonět 8-24 hodin, některé typy vůní vydrží i déle.
Po sfouknutí čajové svíčky vosk opět ztuhne a lze ho znovu použít. 
Přejete-li si vosk odstranit, nechejte ho úplně vychladnout a vložte aromalampu do mrazáku, za pár minut se vosk snadno vyloupne.
Mám ještě jednu metodu - v lampičce zapálím svíčku, počkám, až se vosk začne tavit, a opatrně ho otřu do papírového ubrousku. Nasákne se a protože je miska nahřátá, lze snadno otřít i zbytky po krajích.

Samozřejmě že co se týká "čistoty" a nezávadnosti, není nad čisté éterické oleje (kupuju Nobilis Tilia), které se nedováží přes oceán.
Ale vosky mám ráda, a tak prostě hřeším.













11 komentářů:

  1. Já vosky lámu a míchám si v aromalampě své vůně.
    Kupuji více svíčky. Vosky rychle vyvoní svou intenzivní vůni. Loupu si i svíčku a používám i do aromalampy.
    Nad Yankee není a je to závislost.
    I když také mám ráda obyčejný hřebíček, badyán, skořici a pomerančové aroma v aromalampě.
    papa a krásné dny k Berounce♥ M.

    OdpovědětVymazat
  2. Kaji, v yankee candle outletu jsem na Tebe intenzivne myslela ;) Taky jsem jich zase dotahla pytel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Veru, taky jsem na tebe myslela, když jsem pekla ROZPÍČKY! :-D
      Ba ne, chtěla jsem ti napsat, vědoma si toho, že se tam jistě zastavíte, ale propásla jsem to, šla jsem ti psát, když už jste byly na cestě zpět :-)

      Vymazat
  3. YC mám moc ráda, nejdřív si koupím vosk a když mi hodně voní tak i svíčku, ale jen někdy, taky občas experimentuju a míchám vůně z vosku :-) Taky mám ráda svíčky bath and body works, ale ty se u nás dají velmi špatně sehnat, a též mají úžasné vůně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se k těm svíčkám asi nedokopu, ty vosky mi nějak vyhovují víc.
      Vůně taky míchám, někdy mi z toho vyjde opravdu překvapení :-)

      Vymazat
  4. Chtela jsem je vyzkouset a na te cistote eterickych oleju asi neco bude....jsem citlivka a neco mi na yankee vadi....neni nad cistou esenci....Zdar provonenym domovum! K tomu podzimu to nekak patri:-) Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K podzimu a zimě, ale když na to přijde, pálím celý rok :-)

      Vymazat
  5. U nas maji prodejnu s obrovskym vyberem. Prodavacka mi poradila, ze kdyz vytahnu vosk z mrazaku, vyloupnu nemam ho vyhazovat ale pouzit jako vuni do skrine. Ted nenechavam zadny vosk uplne vyvonet ale vyberu ho driv. Ve skrinich mam jako v pohadce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý nápad, díky :-)
      A v dobrém závidím ten obrovský výběr. U nás mají pár druhů a ještě vesměs ty, které mi moc nevoní. Ale zase tolik neutratím :-D

      Vymazat
  6. U nas maji prodejnu s obrovskym vyberem. Prodavacka mi poradila, ze kdyz vytahnu vosk z mrazaku, vyloupnu nemam ho vyhazovat ale pouzit jako vuni do skrine. Ted nenechavam zadny vosk uplne vyvonet ale vyberu ho driv. Ve skrinich mam jako v pohadce.

    OdpovědětVymazat
  7. Líbí se mi jak máš ty vosky v skleničce, vypadá to moc pěkně.

    https://pineapple-candles.blogspot.cz/
    https://www.facebook.com/pineapplecandlesblog/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)