sobota 12. prosince 2015

Přírodní lékárna II.

V září jsem vám představila skoro celou naši přírodní lékárnu. Postupem času se zase o něco (dle potřeby) rozrostla, a tak je tu pokračování.


O lichořeřišnicové tinktuře jsem psala již v původním článku.
Nově jsme si dokoupili i extrakt z grepových jader.
Je to všestranné přírodní antiseptikum a antibiotikum. Extrakt z grapefruitových jader je účinný přípravek při hubení bakterií a choroboplodných zárodků. Zpomaluje jejich další množení a tím také léčí. Výsledky laboratorních testů účinnosti grepového extraktu Nobilis Tilia na mikroorganismy Streptococus beta hemolitický, Candida albicans, Klebsiella pneumoniace, Staphylococus aureus, Trichophyton mentagrophytes a rubrum ukázaly jednoznačně účinnou blokádu růstu již ve velmi nízkých koncentracích (0,1%).
Antiseptické výplachy úst, afty: Kloktejte 3x denně 5 kapkami rozpuštěnými ve sklenici vody.
Opary a puchýřky na rtech: Několikrát denně potírejte směsí 1 polévkové lžíce rostlinného oleje a několika kapek extraktu. Přípravek nechce působit přes noc.
Zuby a dásně: Vyplachujte 3x denně 5 kapkami rozpuštěnými ve sklenici vody. Působí proti zubnímu kazu, bolesti zubů, k dezinfekci, při zánětech dásní.
Nos a dutiny: Nikdy nepoužívejte neředěný extrakt! Rozmíchejte 3 kapky v 50 ml vody a několikrát denně vytírejte nosní dutinu pomocí vatové tyčinky.
Bolesti v krku, kašel, chrapot: Kloktejte naředěný extrakt několikrát denně.
Lupy, svědění pokožky hlavy: 2-3x týdně omyjte vlasy a pokožku přírodním šamponem Nobilis Tilia s 5-10 kapkami extraktu.
Vši: Používejte přírodní šampon s extraktem v poměru 1:1. Smíchejte s vodou a dobře vmasírujte, pak zakryjte vlasy igelitovou folií a nechte 20-30 minut působit. Pozor, ať směs nepronikne do očí. Pečlivě omyjte.
Akné, nečistá pleť, trudovitost: Na navlhčený obličej naneste 5 kapek extraktu a vmasírujte, nechte chvíli působit, pak obličej dobře omyjte a zlehka osušte.
Dezinfekce pokožky: Naředěný extrakt lze použít na odřeniny, škrábance, kožní vyrážky, lupénku, pásový opar, ekzémy, kousnutí od klíšťat a pijavic, hmyzí štípnutí, bradavice, puchýře.
Použití v domácnosti: Extrakt lze přidávat jako dezinfekci do vody, používané k úklidu, praní prádla, zalévání květin, ke zvlhčování vzduchu nebo do bazénů a saun.


Nosní olej už jsem také představovala, teď má jen nový obal.
Pořídili jsme další dva éterické oleje, resp. směsi - Imunita a Respirant.
Oba používám buď do aromalampy nebo pár kapek do koupele. K oběma lze koupit ještě další produkty, jako spreje, koupelové oleje apod.


Do přírodní lékárny neodmyslitelně patří i různé bylinkové čaje. Něco si sbírám a suším sama, něco kupuji hotové. Nejraději mám čaje od Sonnentoru. Teď třeba lipový květ, který jsem letos neměla možnost nasbírat si sama, nebo směs Usmrkánek



Chutným zdrojem nejen vitamínů jsou i jablečné křížaly. Takových sáčků kupuji vždy rovnou několik a mizí u nás neuvěřitelným tempem. 


Na závěr ještě doplnění vitamínu D, který je v zimním období, kdy není možné ho přijímat tolik přirozeně ze sluníčka, také potřebný. U nás se dětem většinou podává Vigantol. Ale tam se mi nelíbí složení, proto jsem se poohlédla po něčem přírodním. Kupuji buď Swanson nebo tento Ddrops. Swanson se u nás již dá koupit a taky vyjde při přepočtu na objem podstatně levněji než Ddrops.


U nás doma se aktuálně marodí, jak jste na tom vy?

Přírodní lékárna I.

13 komentářů:

  1. U nás se taky marodí, Starší holčička má zánět spojivek a mladší nějakou virozu a má horečku. taky milujeme křížaly, u nás to musíme mít doma po kilech. At jste brzo všichni fit a užíváte si v poklidu vánoční svátky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, ať se vás ty nemoci pustí a užijete si krásné Vánoce :-)

      Vymazat
  2. ať jste brzy fit. Tyhle příspěvky se mi moc líbí a vždycky se suprově inspiruju!!! díky

    OdpovědětVymazat
  3. Dekuju moc za pokracovani na tema prirodni lekarna. U prvniho dilu jsem se insipirovala a doplnila u nas doma a nevim jestli diky tomu, ale ja verim ze jo, se nemoci starsi holcicce vyhybaji a to zacala chodit do miniskolky. Urcite neco poridime a prejeme ar jste brzo fit:-). Silvia

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme všichni teď nějak zavirovaní - já ječná zrna a opar, obě holky plnou pusu aftů...asi zkusím sehnat ten extrakt z grepových jader. Moc děkuji za tip, přišel právě vhod :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alánek má asi taky ječné zrno. Nebo si do oka zanesl něco tím, jak si otírá nudle do rukávu a rozmazává si to dál po tváři :-(
      Jako první pomoc jsem uvařila odvar z řepíku, namočila do toho látkový kapesník a na oko jsme mu to aspoň na chvíli přikládali.
      Jinak asi budu muset vygooglit nějakou bylinkovou léčbu na to, pro nějaké masti do lékárny se mi nechce.
      Jak to léčíš ty?
      A co holky afty, už to mají dobré?

      Vymazat
    2. U nás řádila nakonec nějaká ta pátá nebo šestá dětská nemoc (nevím, která je která), Terezce se vysela pak po horečkách vyrážka, Eliška už ji měla, ale stejně měla dva dny teplotu a pár aftů se jí také udělalo, takže holky dostaly na afty v puse borůvky a vařila jsem jim heřmánkový čaj. Z toho heřmánku jsem si dělala obklady i na to ječné zrno a zmizelo asi za 3 dny.

      Vymazat
    3. Tak aspoň že tak, že to nebylo nic většího. Z borůvek měly určitě radost, ne? :-)
      U nás zabral i ten řepík, taky stačilo pár obkladů a uklidnilo se to :-)

      Vymazat
  5. My jsme všichni teď nějak zavirovaní - já ječná zrna a opar, obě holky plnou pusu aftů...asi zkusím sehnat ten extrakt z grepových jader. Moc děkuji za tip, přišel právě vhod :-)

    OdpovědětVymazat
  6. AHoj, díky za článek. Něco na mě přes Vánoce lezlo, tak jsem nakoupila vetsinu z toho, co tu mas a jeste jsem teda pouzivala tento bylinny caj - http://www.lecivemasti.cz/caje/na-imunitu/bylinny-caj-zop-4-posileni-metabolismu-100g.html tri dny jsem lezela, jen do sebe neco lila a pakl jsem byla zdrava jak ripa. Kdyz bych sla k doktoroj, tak me da antibiotika a deset dnu nemuzu nic delat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tip! A jsem ráda, že je článek tak k užitku :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)