středa 2. prosince 2015

První okýnko

Zapalte si františka nebo purpuru.

První svíčka na adventním věnci se sice zapalovala již předcházející neděli, ale to my s Mužem jsme byli v plné práci, malovali jsme pokoje. Můžu vám říct, že když jsem po tom celkově náročném víkendu večer chvíli nakoukla na blogy a sociální sítě a všude se to hemžilo fotkami nazdobených stolů a bytů, skřípala jsem zubama a všechny vás nenáviděla a v duchu vás posílala do háje! :-D Já jsem si svíčky mohla postavit tak leda na víko kbelíku od barvy.

Ale i my jsme se dočkali a já jsem v pondělí o půlnoci zasedla k tvoření. Jako první jsem vyráběla klukům adventní kalendáře.
Jeden obsahuje jednotlivě zabalené knížky z Adventního kalendáře (vážně jsem nečekala, že půlka mých čtenářek a sledovaček bude mít letos buď tyhle knížky nebo stejně zabalené úkoly jako jsem vyráběla do školky :-)
Ve druhém jsou schované lístečky s adventními úkoly. Vlastně jsem recyklovala zadání z minulého roku.





Vrhla jsem se i na ten adventní svícen.









I věnec na dveře a malou výzdobu do předsíně jsem zvládla. Z věnce jsem nebyla úplně nadšená. Vlastně jsem do poslední chvíle netušila, jaký letos zvolím styl, co použiji. Víceméně je to "co dům dal". Ale ráno se mi pak věnec už docela líbil, tak ho tak asi nechám.



V úterý ráno už tedy na kluky čekaly oba kalendáře, měli je přichystané u postele. A hned se na ně vrhli :-)








Jsem ráda, že se pomamili a potatili - z knížky byli nadšení! A to ještě netušili, že je čeká knížka každý den :-)
V druhém kalendáři byl úkol na první den - Zapalte si františka nebo purpuru. Lehká aktivita na rozjezd. Tak to jsme hned splnili :-)




Ani na ptáčky jsme nezapomněli, ačkoli jsme letos ještě nekoupili krmítko (to, co jsme měli, už jsme loni spálili), nějak nám to přišlo ještě brzy, vždyť na záhonku mi stále kvetou kytky a koukala jsem, že mi obrazily i některé bylinky :-(



A ještě na závěr - Eliášek ve školce se třídou vyráběl andílka - křídla jsou jeho obkreslené dlaně. Moc se mu to povedlo :-)


První adventní den byl tedy celkem nabitý. Měla bych už taky začít péct :-D Vy už něco máte? Já si teprve sepisuji seznamy :-)

13 komentářů:

  1. Adventni svicen mas krasnej, stejne jako venec!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-)
      PS: Mám resty, ale snad o víkendu konečně vše doženu, uvařím kafe a pročtu svoje oblíbené, tedy i u tebe :-)

      Vymazat
  2. Pekné to máš, ale v utorok sa začal otvárať len adventný kalendárik :-)
    Máte adv. domček veľmi pekný, všetky detaily pekné a vkusné !
    Prvá adventná nedeľa, zapálená sviečka bola v novembrovú nedeľu :-)))
    Máš úžasne ten bytík, najmä čiernu stenu ! A sivý nábytok, Milo má stôl z tejto rady....
    No chlapčekovia sú úžasný v tom oblečení, to je radosť také objaviť...
    No naj sú v čiernych tričkách na čiernej stene :-))))
    Kamarátka má 5 synov, ich mená začínajú : Tobiáš, Eliáš, Jonáš.....
    Anjel je naj ! A v knižkách sme ležali 20 rokov :-),chápem radosť z knižiek... nemali sme TV....
    Požehnaný advent !! :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Alenko, i vám krásný adventní čas :-)
      Věděla jsem, že tobě by se náš styl a výzdoba mohly líbit, však už jsme si několikrát psaly na toto téma :-)
      My TV sice máme, ale já ji zapínám jen výjimečně, a klukům pouštím pohádky na DVD nebo z flash disku, prostě dle mého výběru a bez reklam. A kdybychom ji neměli, taky by mi nechyběla.

      Vymazat
  3. Krásné to doma máte a klukům to moc sluší, přiznám se bez mučení, knížečky máme taky zabalené :-) a mají úspěch. Děkuji za inspiraci. Přeji krásný, klidný advent, Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I k vám krásný advent :-) Děkujeme :-)
      Ono taky co s těmi knížkami jiného :-)

      Vymazat
  4. Ano,ano,advent zacina ctvrtou nedeli pred vanocnimi svatky,ne prvnim prosincovym dnem. Jde o pohyblive udobi podle toho,jak vyjdou svatky. Letos tedy uz v listopadu;-) My byli v nedeli dat posvetit adventni venec v kostele,kluci ani nedychali. Udelali jsme to tak prvne,krasne a slavnostne.
    A klukum uz nakladal Mikulas? Ze k M. dostali ty jeans:-)
    Jsem z toho clanku ponekud zmatena a nebo jen nejsem ve spravne forme:-)))
    Jinak nasi oblecky jeste jako darky nevnimaji,tak jim je ani nebalim. U nas jsou darky jen hracky,knizky,proste to,co je k hrani a badani.
    Upecene mame pernicky,o vikendu pokracujeme:-)
    Poklidny Advent k vam x-)

    PS: nepsala jsi,ze nesoutezis? Tak co to ctu! Kusuj!
    ;-)
    :-))))
    :-)


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soutěžím spíš sama se sebou, chtěla jsem to letos mít - jako každý rok - nachystané s předstihem :-D No neva.
      Posvětit adventní věnec? To vůbec neznám. Zase něco nového :-)

      Oblečení bylo prostě třeba a tak nějak se to sešlo, že jsme jim ho dali ten den. Jinak to ale taky jako dárky moc neberou, i když z autíčkových triček skákali nadšením :-)

      Vymazat
  5. Mikuláš mě taky zarazil. Adventní kalendáře jsou bezkonkurenční :-). Ukládám si napady pro příští roky, protoze 8.m H. je opravdový knihomol a knihy vysloveně hltá :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to vysvětlím hromadně, s tím Adventem a Mikulášem :-)
    Prosím, omluvte můj někdy kostrbatý styl psaní, píšu to většinou hodně po půlnoci, únava už je znát :-)
    Že Advent začíná 4 neděle před Štědrým dnem, to vím, na důkaz toho viz, co píšu tady http://ikarkulka.blogspot.cz/2015/11/mesic-do-vanoc.html. Tu první větu jsem tedy nahradila jinou :-)

    K Mikuláši - chodí u nás klasicky 5. prosince (tedy vlastně už dnes), ale adventní kalendáře jim dávám k prvnímu, abychom už mohli plnit úkoly a číst knížky. A oblečení se letos nějak svezlo s tím. Prostě nehledejte za tím žádnou vědu, spíš praktická věc :-)

    Hezké svátky všem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebylo myslene jako kritika,chran Buh. Vazim si lidi,co krome vlastniho delaji neco pekneho pro druhe. Jako Ty.
      :-) Vidim cas prispevku a mrazi me z nej. U nas v tu dobu byva hluboky spanek. Jed dal,ja si to tady uzivam:-)
      Pekny mikulassky vecer:-)
      V.

      Vymazat
    2. Jee, ani já jsem to nevnímala jako kritiku, jen jsem si to po sobě přečetla a musela jsem uznat, že jsem to napsala zavádějícím způsobem. A chtěla jsem to uvést na pravou míru :-)

      Díky, díky :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)