středa 20. ledna 2016

Devatenácté okýnko

Zavěste ven krmítko a krmení pro ptáčky.

To byla sobota. Dopoledne jsem se rozhodla, že půjdu něco upéct, sehnula jsem se do šuplíku, přitom jsem zakašlala, v žebrech mi něco ruplo a už jsem se nenarovnala. Myslela jsem, že umřu bolestí. Plazila jsem se po kuchyni a přemýšlela, kam se v sobotu vrtnu, jestli se mnou na pohotovosti něco udělají, kdo dodělá věci na Vánoce, kdo pohlídá kluky...
Kluky si nakonec na odpoledne vzala babička, já jsem si snědla jednu růžovou pilulku, odpoledne jsem prospala a když jsem se vzbudila, bylo mi naprosto skvěle! Tak jsem šla upéct štoly :-D

Štoly peču každý rok a recept na ně mi kdysi dala kamarádka Lenka:

500 g polohrubé mouky
50 g cukru krystal
150 g másla
1 kypřící prášek
vanilka
2 vejce
250 g tvarohu
1-2 lžíce jogurtu
špetka soli
ořechy, mandle, rozinky a brusinky

Letos jsem natrefila na výborné brusinky od naší oblíbené firmy, od které kupujeme marmelády. Jsou sice trochu doslazované, ale v té štole už se to ztratí.
Vanilka je taktéž moje oblíbená a vřele doporučuji.


Smíchejte mouku, cukr a kypřící prášek. Vysypejte na pracovní plochu, přidejte zbytek surovin a zpracujte těsto.
Rozdělte na dvě štoly a pečte 60 minut na 180°C.
Po upečení potřete rozpuštěným máslem a posypte moučkovým cukrem.

Jedna se u nás sní hned následující den, druhou nechávám trochu odležet a po Vánocích přijde vhod.






I chleba byl třeba.


No a teď k tomu krmítku - taková veselá příhoda - objednala jsem si takové hezké závěsné, maxi, otvory pro tři strávníky, ptáčci nešlapou v zobání, takže se tolik nepřenáší nemoci... 14 dní jsme na něj čekali, až mi z obchodu napsali, že už nebude. Objednala jsem ho z jiného obchodu, týden jsem čekala na zaslání platebních podkladů, po dotazu, kde se toulají, mi pán celkem arogantně napsal, že mi je neposlal, protože krmítko nemá.
Na další objednávání už nebyl čas.
A to jsem původně chtěla to krásné dřevěné na lojové koule. Ale to na sypané krmení vyhrálo. Dřevěné už bychom měli dávno doma.

Tak prostě krmítko v sobotu nebylo. Stejně tedy bylo nadprůměrné teplo, tak to ani nebylo moc potřeba. Rozvěsili jsme pár koulí.


A tady jsem v tuto chvíli ráda, že jsem nestíhala okýnka zveřejňovat v aktuálním čase, protože s nástupem sněhu a mrazu kluci narychlo stloukli krmítko doma. Což je nakonec lepší, než ho jen koupit (i když i na to koupené dojde).




Že u nás není o strávníky nouze, dokazují četné stopy :-)


2 komentáře:

  1. Vaše okýnka mě moc baví, necháme se inspirovat na příští rok ;-), krásné zimní dny přeju a záda, ať už netrápí. Markéta

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)