úterý 6. září 2016

Předpověď: Budou padat zuby!

Další důležitý milník za námi. Nebýt Eliáškova školního odkladu, nastupoval by do první třídy s typickým prvňáčkovským doplňkem - mezerou po vypadlém zubu. A další budou následovat co nevidět.
Zub se začal Eliáškovi kývat doslova pár dní po jeho 6. narozeninách. A vypadl včera ráno při snídani, když Eliášek kousl do bábovky :-)


Rozhodli jsme se to oslavit - k obědu jsme si udělali tortily plněné naloženým grilovaným kuřecím masem, zeleninou a dresinkem.
Na tortily jsme dostali chuť díky článku Moniky, odkud mám i recept:
500 g hladké mouky
120 g sádla
2 lžičky soli
190 ml vlažné vody

Suroviny jsem zpracovala v robotu - nejprve jsem smíchala mouku se solí a sádlem a postupně přilévala vodu. Těsto jsem zabalila do fólie a nechala odpočívat v lednici. Pak jsem odkrajovala kousky, rozválela na tenké placky a pekla nasucho na rozpálené keramické pánvi.
Dle rad jsem hotové placky dala na talíř a přikryla dalším talířem, aby se zapařily a daly se pak rolovat.
Placek bylo asi 12 kusů.

Maso nakládáme do bylinek a oleje, můžeme posolit.
Na dresink jsme smíchali bílý jogurt, trošku majonézy a trošku tatarky.







Po obědě jsme vyrazili do královského města Berouna pro dárek od zoubkové víly - novou Lego krabičku.




Nové kartáčky bychom kupovali tak jako tak - TePe s Maxipsem Fíkem :-)


Pamatujete si na svůj první vypadnutý zub? A máte ho ještě schovaný? :-)

8 komentářů:

  1. To není možný, nedávno se narodil :-)) U nás si na to ještě počkáme, ale už teď je mi jasný, že to obrečim :-)) Já jsem měla svůj první zub schovaný v ubrousku v kredenci, ale kdoví kde je mu konec.
    A ty tortily vypadají skvěle, to si asi uděláme o víkendu. Díky za tip, Karkulko :-)) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, to mi povídej, taky si to nějak nechci připustit, že už je tak velký. K obrečení jsem neměla daleko :-D A dnes byli kluci poprvé cvičit v Sokole, to byl taky doják :-D

      Vymazat
  2. je no u nás už o prázdninách vypadly dva zuby a třetí bude asi každou chvíli. První spolkl Péťa u snídaně a druhý si "vytrhl" cestou v autě :-)
    Nakreslil zub na papír a strčil ho pod polštář (když ho teda spolkl) a ráno našel v posteli dárek od postýlkové víly. Byli tam teda hned dva, takže usoudil, že jeden je určitě pro Ondru :-)
    Eliášek složí sám to lego co nese v ruce?? To je šikulka...
    A na to jídlo z fotek mám faakt velkou chuť! Vypadá to náramě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spolknutí zubu byla moje noční můra, právě jsem se toho děsila tu noc, která předcházela rannímu kousnutí do bábovky. Takže to bylo fakt o fous :-D Jak to Péťa nesl?
      U nás taky, jak vidíš, zoubková víla nadělovala dvojitě, ačkoli ten menší má chrup kompletní.
      Lego složil sám, není to zase tak složité postavit. Ale je pravda, že už v tom má celkem praxi, možná jiné děti by se s tím napoprvé praly :-)

      Vymazat
  3. Nas prvnacek sel bez obou prednich zubu a bez jednoho dole;-) prvni zubik mu vypadl v letadle, druhy ve vlaku cestou k babicce a treti v aute cestou od babicky. Dopravni prostredky miluje odmalinka a jak vidno,zaziva v nich i zasadni zivotni momenty:-))))
    Vypada to,ze Eli pujde uz s kompletne vymenenym chrupem:-))
    Lego a menu super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, a nešišlal? :-)
      To vypadávání zubů v dopravních prostředcích je nějaké oblíbené :-D Našli jste ten v letadle a ve vlaku? Totiž moje kolegyně v práci mi zrovna říkala, jak její dceři první zub vypadl taky v letadle, ale už ho nenašli a pak už museli vystupovat. Tak dceru utěšila tím, že zub bude vlastně cestovat po celém světě :-D

      Vymazat
    2. Obcas se mu nepodari vyslovit neco uplne dobre,ale zrejme to vnimame jen my doma,co ho mame detailne naposlouchaneho. Zuby jsou, vyndal je z pusy ...maminko zub ...maminko zas zub:-)) Jen ten prvni jsme opatrovali celou dovolenou:-)
      Kolegyne si poradila s historkou jedna basen!

      Vymazat
    3. Eliáš taky občas něco řekne jinak, ale on má vypadlý jen jeden zub a nový z poloviny narostlý. Já si právě pamatuju, že jsme jako děti šišlaly dost :-D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)