pondělí 3. října 2016

Podzim dorazil v plné síle

Přesně na tohle jsem se od loňska zase těšila :-)

Teplým skoroletním dnům už asi definitivně letos odzvonilo, máme tady krásný sychravý podzim.
Odpoledne jsme si uvařili čaj, nakrájeli jablíčka, do misky dali pár oříšků a rozinek a kluci tvořili a já jsem jim k tomu četla Františka z kaštanu a Anežku ze slunečnic.


Lepili jsme kaštanům obličeje - kluci nakreslili, Eliášek vystříhl

Vyrobili jsme pár párátkových zvířátek a hlavně jsme hodně modelínovali - to je u nás teď už asi měsíc hitovka - kluci modelují každý den, zabaví se tím na dlouho

Eliáškovy houby

Eliáškův šnek

Eliáškův ježek a hrnek 

Hnízdo

Miska

Autíčko nemohlo chybět :-)

Alánkův šnek

Alánkovy houby

Alánkův ježek

Nechala jsem se taky zlákat


Zbytek kaštanů kluci nasypali do škopíku a prováděli si masáž nohou
Navečer jsme pak ještě na chvilku vyběhli ven, v holinkách a v teplých vestách. Otrhali jsme poslední rajčata a budeme doufat, že nám za oknem dozrají. Taky ještě pár malin se našlo. Hrozny už krásně dozrály, trháme si čerstvé na svačinu. A asi už uklidíme altán a zazimujeme pískoviště. Ještě by to chtělo něčím na zimu ošetřit zahradní nábytek, který necháváme venku. Asi na něj letos koupíme plachtu, i když to není moc vzhledné.

Je tu ještě někdo, kdo miluje všechna roční období a všechno, co přinášejí? :-)

11 komentářů:

  1. No jasně :-) i já miluju všechna roční období, hlavně na začátku, když přicházejí a na konci už jich mám tak akorát a těším se na další. Dobře je to zařízené :) I když se zimou mám posledních pár let problém :D A kaštany už mám v kapse, na hraní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skoro jako s porodem :-D Tolik jsem se ho kdysi před otěhotněním bála, během těhotenství jsem byla asi nějak zmámená, že jsem na něj vůbec nemyslela, a když už se blížil, tak jsem si ho vlastně přála, protože už mě všechno bolelo a bylo mi vedro :-D A taky jsem si říkala, jak to má ta příroda skvěle zařízené, ví prostě, co dělá :-)

      Vymazat
  2. Kaštany nám padají ze všech tašek batohů i kapes. Já mám v poslední době spíš potíž z pozdním teplým a suchým létem. Puká mi srdce jako suchá rozpraskaná zem. na dnešní déšť a kaluže jsem se těšila asi jako má starší dcerka.holínky a ven! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono vůbec letošní léto nebylo moc děštivé. Jestli si dobře pamatuju. Ani ta úroda na zahradě nic moc :-(
      Mimochodem, nakoukla jsem na tvůj blog - píšeš moc hezky a o zajímavých věcech. Máš nějaký aktuální blog? Nebo nechceš v tom starém pokračovat? :-)

      Vymazat
  3. K posledni masazni fotce
    Zbudovali jsme na zahrade bosou stezku ...sektor pisek,chvojky,oblazky,mulcovaci kura,mech ...,ted se pridaly kastany a orechy ...vodili jsme se:-)) se zavazanyma ocima a poznavali,po cem chodime ...a vubec to nebylo jednoduche ...hlavne velika legrace u toho byla. Kluci vydrzeli cele hodiny. Prakticky kazda navsteva musela na stezku:-))) Pristi jaro zridime zase,jestli mate kde,zkuste taky,fajn zabava,staci maly prostor a veci kolem sebe;-)
    Napadite vytvory mate,kluci i mama jsou sikulkyx-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nás to taky napadlo. Letos jsme zrušili velký bazén, takže vhodné místo bychom na ni měli. Protože tady v okolí žádná není. A já bych to tak moc chtěla vyzkoušet!
      Tak díky za popostrčení, můžeme za zimních večerů plánovat :-)

      Vymazat
  4. Děkujeme za bezva inspiraci. Včera jsme šli na kaštany a dnes budeme tvořit...uplně se těším. Ta otmosféra z vašich fotek mě uplně nadchla.

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám podzim moc ráda, tu barevnost, mlhavá rána u řeky, kdy čekáš, co se z té mlhy nakonec vlastně vybere... Mám to spojené s krásnými vyjížďkami, Hubertskými jízdami a hlavně začínají zase nějaké ty tradice...dušičky, sv.Martin... Na podzim jsme měli svatbu, v říjnu všechny holky slavíme svátky, je to prostě pro nás krásné a sváteční období ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše, přesně tohle mám na podzimu taky ráda. A ještě tu vůni!
      Takže slavíte výročí v těchto dnech? Gratuluju ke všemu :-)

      Vymazat
  6. My jsme byli taky překvapení z podzimu, ale trochu jinak. Byli jsme před čtrnácti dny na chalupě a když nám začalo pršet a teploty spadly pod devět stupňů, byli jsme rádi za přímotop od Vzdušínu, který jsme tam měli schovaný na nejhorší časy. Já už jsem byla rozhodnutá, že sedám hned druhý den ráno do auta a jedu domů, ale manžel naštěstí zachránil situaci. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)