pondělí 21. listopadu 2016

Vánoční a zimní čtení

Není nic lepšího, než zalézt s knížkou pod deku :-)


Drtivou většinu našich zimních a vánočních knižních tipů už jsem nafotila v loňském článku, přesto se nám pár dalších během letošního roku opět urodilo.


Hádej, jak moc tě mám rád - Zima
Sam McBratney
nakladatelství Svojtka

Zimní knížkou jsme uzavřeli komplet oříškového králíčka a jeho tatínka. Tentokrát hrají hru Hádej, co vidím. 
Jednotlivé příběhy jsou kratičké, ale naprosto dle hesla "méně je někdy více". Asi nejraději mám, když tyhle knížky čte klukům Muž - vydržela bych je tak pozorovat a poslouchat hodiny :-)
Ostatní knížky najdete tady - základní, jaro, léto a podzim













Vánoce za dveřmi
Barbora Vajsejtlová
nakladatelství Albatros

Tuto knížku dostanou kluci od Mikuláše. Vyšla před pár týdny.
Obsahuje osm kratších příběhů, které popisují různé vánoční kratochvíle, např. bruslení, psaní dopisu pro Ježíška, pečení perníčků, návštěvu adventního trhu... V podstatě ideální inspirace, jak si čekání na Vánoce ukrátit i v opravdovém životě.
Vypadá slibně :-)














 







Čas klaunů a sněhuláků
Miloš Kratochvíl
nakladatelství Triton

Před nedávnem jsem klukům koupila čtyři malinké sešitky (formát zhruba A6), z nichž dva se týkají ročních období a obsahují krátké básničky a spoustu milých ilustrací Markéty Vydrové.
Tento je pro podzimní a zimní čas.









A ještě dvě knížky bych tu ráda vzpomněla - Skřítka Rozekvítka a Husu Lízu a vánoční hvězdu. O obou jsem už v průběhu roku psala, o Rozekvítkovi dokonce několikrát, ale v loňském vánočním výběru ještě chyběly. A neměly by ujít vaší pozornosti.




No a jak se máte? :-) Zase jsem si dávala větší pauzu, hodně jsme výletovali, tvořili, pekli, byli jsme na menší dovolené na Pálavě... Mám v plánu hodně článků a témat, ale do toho už začínám chystat adventní výzdobu, plánuji letošní stromeček a vánoční přáníčka, rozmýšlím, jaké cukroví budu letos péct a jaké dárky je ještě potřeba dokoupit (a dobře schovat) :-)

3 komentáře:

  1. Vánoce za dveřmi, mám v šuplíku schované pro kluky... ještě nevím kdy jim to dám, ale je to moc pěkná knížka. Zrovna pár dnů nazpět jsem ji přinesla domů a večer u čaje přečetla... Bude patřit určitě mezi oblíbené u kluků.. ty pohádky jsou moc povedné. MOji kluci mají rádi příběhy a pohádky ze života. Teď čteme děti z Bullerbynu. Líbí se jim to a mě se to tak krásně čte. Četla jsi klukům PIpi? my ji doma nemáme, ale přemýšlím že ji přihodím do objednávky na megaknihach...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - kluci taky mají rádi "ty ze života". A tohle mi přijde úplně ideální na ten adventní čas, na navození té pohody, přijde mi to i jako super inspirace, co během adventu všechno dělat :-)
      Pipi jsme četli (kluci milují tu hranou pohádku, takže jsem vytáhla už i knížku - koupila jsem ji už před pár lety, ale pořád mi na ni přišli malí), ale jen do půlky, jen než se nalodí na loď. Ty kapitoly jsou docela dlouhé, v půlce mě to nějak přestalo bavit :-D
      A chtěla bych naopak pořídit Děti z Bullerbynu, protože ty miluju. Víš, že taky natočili hraný film podle toho? Ještě je druhý díl Vánoce v Bullerbynu, nebo tak nějak. To u nás každé svátky frčí.
      Celkově začínáme Astrid Lindgrenovou objevovat, máme na CD Skřítka Nillse a já mám v rezervě Ronju dceru loupežníka a Bratry lví srdce, ale každá její knížka je skvělá. Ty Bratři lví srdce jsou teda vážnější, ale jinak jsou ty její knihy ztřeštěné a tak krásně dětské :-)

      Vymazat
    2. Koukám, že pěkně kecám :-D Na co jsem myslela? :-D
      V Pipi nejsou kapitoly dlouhé, ale bavit mě to přestalo, to jo :-D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)