pondělí 27. února 2017

Masopustní dobroty

Koblihy, buchty a boží milosti. A taky trochu té probouzející se přírody.


Koblihy jsme smažili už asi před 14 dny. Jsou s vanilkovým krémem a malinovou marmeládou, dle Michelinem ověnčené St Johns bakery, resp. dle Justina Gelattlyho - jak je dělá, můžete vidět na tomto videu. Jediná změna, kterou jsem udělala, byla, že jsem je obalovala v moučkovém cukru.
Byly naprosto vynikající. Muž jich vzal i pár kolegům do práce a sklidila jsem za ně spoustu chvály.
Dali jsme si je k obědu s bramborovou polévkou, to je totiž vůbec nejlepší :-)



 





V mezičase jsme si taky stihli upéct oblíbené Honzovy buchty. Kluci milují náplň makovou, já preferuju zase tvarohovou, takže byly půl na půl. A taky se říká, že buchty musí plavat, takže při sázení do pekáče doporučuji nešetřit rozpuštěným máslem a doslova v něm každou buchtu ze všech stran vykoupat. Jednak jdou po upečení díky tomu krásně od sebe a jednak vydrží dlouho vláčné. Pokud vám tedy vydrží :-) U nás mizí rychlostí blesku. Třeba s kakaem.





Tuto neděli jsme si dopřáli ještě před začátkem půstu boží milosti.
Peču je již několik let podle tohoto receptu:

200 g špaldové mouky
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli
1 lžíce cukru
citronová kůra
30 g rozpuštěného másla
4 lžíce mléka nebo smetany (může být i zakysaná, mají pak příjemně navinulou chuť)
1 lžíce rumu
2 žloutky
přepuštěné máslo, olej nebo sádlo na smažení
vanilka a cukr na obalení

Ze všech ingrediencí vypracujeme těsto, necháme ho v chladu pod folií alespoň půl hodiny odpočinout. Pak ho vyválíme natenko (jde to trochu ztuha) a vykrajujeme tvary. Já dělám buď obdélníky jednou proříznuté, které pokroutím, nebo čtverečky se třemi prořezy, můžou se ale vykrajovat i růže - 3 různé velikosti vykrajovátek ve tvaru květiny - dáte na sebe, usmažíte a ozdobíte uprostřed marmeládou.
Usmažíme ve vyšší vrstvě oleje, necháme okapat, ještě teplé obalujeme ve vanilkovém cukru.









A jinak si pečeme chleba, když se nám chce a vaříme si už skoro jarní jídla. 
Od Muže jsem dostala můj oblíbený Rooibos Chai a i ta příroda už o sobě dává vědět. Ještě to chvíli potrvá, ale dočkáme se :-)






 



7 komentářů:

  1. Krása, proč si neotevres pekárnu, kavárnu nebo neprodavas na Fleru různé dekorace atp. Šlo by to na dračku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu se zeptat, jaký používáš hnětač nebo to děláš všechno ručně? Děkuji, Eva

      Vymazat
    2. Mám od léta Kenwood kMix a jsem za něj ráda, před Vánoci mi ušetřil spoustu času. Do té doby jsem všechno hnětla ručně, i chleba. Šlo to. Ale některá těsta mi dala zabrat, než se to všechno spojilo dohromady, nebo mi vadilo, když se mi třeba rozteklo po pracovní desce mléko, rozpuštěné máslo apod. Kdy se to ještě nevsáklo do mouky a nestačila jsem to chytat.
      Je to fakt velký pomocník.

      Vymazat
  2. Ach ty koblížky, chtěla bych je strašně ochutnat. Uplně vždycky "slintám", když je u Tebe vidím. Jsi šikovná a do budoucna bych tě viděla v nějaké vlastní pekárničce. Klidně si budeme jezdit pro pečivo až k Vám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je fakt, že v místě, kde bydlíme, by se určitě kavárnička s pekárnou uživila :-) Budu o tom přemýšlet :-)

      Vymazat
  3. Děkuji za odpověď :-) jj, to bys měla ;-) Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)