neděle 10. prosince 2017

Na přání - tipy na vánoční dárky

Stromeček máme uříznutý, takže něco pod něj :-)
Normálně bych to sem dala až po Vánocích, ale řekli jste si o to dříve.


Pár dárků dostali kluci od Mikuláše a v adventním kalendáři (některé samozřejmě tedy ještě nejsou odhalené). Od Mikuláše dostali takové karty od Mindoku - 50 našich ptáků a 50 našich stromů. Jsou to karty s jednotlivými ptáky/stromy, na každé kartě je nějaké info a je tam taky kvízová otázka, na druhé straně pak řešení. Karty jsou moc pěkně udělané a kluky ty kvízy hodně baví.


V adventním kalendáři mají na jednotlivé dny různé úkoly, dělávám to každý rok, inspiraci najdete tady na blogu, letos jsem je trochu obměnila, dám je sem kdyžtak později.
Pak mají občas v nějaké kapse malý kelímek modelíny, protože ta u nás frčí. Na některé dny jsem jim zabalila pár knížek, viz obrázek. Jen ten Louskáček byl asi krok vedle. Mně se líbí hodně, ale pro děti to asi tak líbivé nebude a navíc je tam poměrně dost textu. Koupila jsem tedy ještě ten od An Leysen, má pro děti hezčí ilustrace a textu je tam tak akorát.
Na Štědrý den najdou v balíčku Tradiční vánoční lití olova





Jedním z úkolů v adventním kalendáři je taky pověsit ven ptáčkům krmítko. To už tam nějaký den máme, tak jsem objednala jedno nové - na lojové koule - a taky UV samolepky na okna, jako ochranu proti nárazu. Jen to ještě musíme vyzvednout v obchodě.
Zároveň klukům děda dal k Mikuláši velkou krabici lojových koulí a závěsných zvonečků a krmítek z kokosového ořechu. Tak máme zásobu na celou zimu :-)


No a teď ty dárky pod stromeček. Ráda bych řekla - bez veškeré ironie a sarkasmu - že letos jsem opravdu chtěla dárků minimum. Jeden velký a pár malých, včetně měkoušů. Od babiček a dědečků jen po jednom. Takže marně pátrám, kde se stala chyba. Jak to, sakra, dělají v jiných rodinách?!

Velkým dárkem měly být sáně od pana Noska, které mám objednané už od loňského září (měly být už k loňským Vánocům), ale zdá se, že ani letos k nám nedorazí. Dneska večer jsem si tedy v Decathlonu zarezervovala dvojboby, ať teda mají kluci aspoň na čem jezdit, kdyby napadl sníh. Ty dvoje z loňska tu dlouhou šňůru sněhových dní nevydržely. Ani jedny teda nebyly tyhlety dvojboby z Decathlonu, aby nedošlo k mýlce.


Druhým velkým dárkem místo saní měly být dětské hodinky. Z klasické nabídky se nám ale nic nelíbilo, navíc Muž je fanoušek starých Prim hodinek, takže sehnal na aukci dvoje staré dětské Prim sport. Jen potřebují zrenovovat. Přes známého jsme sehnali kontakt přímo do Primu, kde by nám do nich dali původní součástky. Po čase se ale ukázalo, že částka za tu renovaci by byla asi 3x vyšší, než byl první odhad. Ty hodinky by prý po takové renovaci a za nějakou dobu měly poměrně velkou cenu, takže se nám to asi vyplatí, každopádně s takovou investicí jsme už teď nepočítali, tak uvidíme, jak to vymyslíme.




Pak dostanou samozřejmě spoustu knížek. Abych řekla pravdu, vlastně ani nevím, co všechno dostanou. Kupuju průběžně, pořád něco, a co jim nedám hned, schovávám ve velké krabici na skříni. Je tam toho tolik...
Jisté jsou ty velkoformátové knihy - Animalium, Velká kniha drobné havěti, Včely, Pod zemí / pod vodou. Něco z toho dostanou od babičky, podělíme se.
Poprvé v životě jsem taky koupila zvukovou knížku - Ptáci našich lesů. Protože je úžasná. 
A ještě taky z edice Už vím proč - Vše o dinosaurech. Váže se to k dalšímu dárku, jistě odhadnete, co by to mohlo být.
Dál určitě dostanou Robinsona od Petra Síse s jeho věnováním (to jste jistě postřehli tady), ačkoli nevím, jestli to není spíš dárek pro mě :-) A taky Dlouhou cestu od Petra Horáčka, na tyhle dvě se prostě těším jako malá holka.
Včera jsem koupila novinku Co se skrývá v našem těle? Zcela neplánovaně, přišla mi pod ruku a nešlo odolat. Víc fotek z ní jsem dávala na instagram, najdete to tam.
Začínáme se ponořovat do světa audioknih - od dědy totiž dostanou box se třemi knihami a audionahrávkami ze série Dědečku, vyprávěj od Ladislava Špačka - tedy všechny tři díly. Máme doma první díl (jen CD) a kluci to zbožňují. Nikdy bych to neřekla, ale je to tak. A slýchávám tyhle reakce ze všech stran. Ne že by ta knížka nebo hlas pana Špačka nebyly hezké, ale nenapadlo by mě, že se bude dětem líbit povídání o etiketě. I když - ono je to vlastně tak hezky zaobalené :-)
Z audioknížek určitě dostanou Lovce mamutů a možná nějaké další, ale neptejte se mě, které, prostě si to nepamatuju. Jsou v bílé krabici na skříni :-D









Kdyby bylo čtení málo, jistí to roční předplatné časopisů Ben Já Mína, Raketa a Puntík. Puntíka dáváme k Vánocům i Rozárce (a kromě toho taky Kutikulína).





Hry u nás taky nesmí chybět - kluci dostanou další kousek od Lucie Ernestové - Přírodovědné hry. A taky další kousek od Marbushka, tentokrát Gusové.


A když jsme u her - měli jsme s Mužem zásadní rozpor a já jsem si trvala na svém. Nikdy jsme to doma neměli, nepotřebovali, nikdy nás to ani nenapadlo, nepřišla na to řeč... Pak moje máma vzala kluky k mému bráchovi. Můj brácha má Play Station a klukům tam pustil nějaký závody autíček a kluci to hráli a šlo jim to a bavilo je to. A tak to doma pak nadšeně vyprávěli, že pro to nadchli i Muže. A od té doby o tom spolu diskutujeme. Já si myslím, že na to mají ještě dost času. Bojím se, že to budou vyžadovat často (a „ne“ pro ně není odpověď) a že u toho bude hodně času trávit i Muž, na úkor svých povinností v domácnosti :-D Zakázala jsem mu to koupit a myslela jsem, že jsme si to vyjasnili a že je to uzavřené. Fakt jen myslela. Tu obludu teď máme taky na skříni. Vedle krabice s knihami. Ještě mám 14 dní ji někam „ztratit“ nebo oddálit její uvedení do provozu.


Jako správná matka prostě dětem zakážu veškerou zábavu a koupím jim místo toho hračky, ze kterých budou mít přinejlepším zlé sny - jako tyhle draky od Schleich! Night Hunter a Fighter. A taky T-Rexe, Gigantosaura a Dunkleostea (už si ten název pamatuju a taky doufám, že ho správně skloňuju).



Pro vyvážení dostanou i nějaký milý heboučký zvířátka - divoký prasátko, tukana, kačera, arktického vlka, čápa a ještě husu a kočku, kterou nám z eshopu poslali jako kompenzaci za zvířátka, která nedodají - kachnu, luskouna, lenochoda, vlka a tuleně. Objednávat odjinud už je nebudu, jednak toho kluci i bez toho dostanou mraky, a jednak už na ty dodací lhůty a český pošty nemám předvánoční nervy.





Děda se letos rozjel. Chtěl tipy na dárky. Poslala jsem mu několik odkazů na Brio doplňky k dřevěné vláčkodráže. Aby měl jakože z čeho vybírat. Koupil to všechno a ještě přihodil nějaký vláček na baterky. Nevím přesně který.
Takže kluci dostanou nádraží, San Francisco most, zvukovou signalizaci jednu a druhou a nějakou tu mašinku. Všechno přesně tohle si přáli.


Přáli si i Hotwheels autíčka, protože ty u nás poslední minimálně rok frčí. Myslím, že jsme měli doma asi tak 3648941257 autíček, nedávno jsem to striktně vytřídila, tak tak 5dílná sada se sem ještě vejde. Zase nevím, která přesně to je, pravděpodobně ani žádná z těch na obrázku, ale prostě Hotwheels no!


Alánek si taky z nějaké důvodu přeje Lego Želvy Ninja, někde to viděl. Jednou. Od té doby o tom pořád mluví. Samostatné Lego figurky jsem nenašla. Jen jakoLego. Koupí mu to teta.


A zakončuji měkoušem. Kterýsi dobrák, Evo!, mi sem dal v létě tip na fosforeskující tričko s vesmírem. Měli poslední, to jsem vzala Eliáškovi, a Alánkovi jsem vzala s jiným vzorem. Od té doby milují všechno svítící. Naposledy třeba (jako kdyby to tušila nebo co) dostali od tety Janky svítící tetovačky :-D Tak k Vánocům dostanou svítící pyžamo. Navíc s kostrou! Láska na druhou.


To by myslím stačilo. Hlavně si ty svátky užijte v klidu, v pokoře, v rozjímání a ne materiálně, že.
:-)

16 komentářů:

  1. Moc děkuji za článek!!! Super tipy! Mám taky dva malé chlapečky (3,5 a 2) a ty máš prostě vkus, tak sem ráda chodím nakukovat. Skoro všechny knížky už má náš Ježíšek také, maminka si dělá radost:) Ty ptáci budu muset doobjednat. Zaujaly mne ty sáňky, jsou jako z pohádky, jaký jste prosím objednávali rozměr? A pak mne zaujala ta autíčka, kde se ta sada pěti autíček Hotwheels dá sehnat? Do běžných hračkášství nechodíme. My máme zatím jenom pišlíci nebo nějaké kovové. A tyhle autíčka by se jim moc líbila:) Ve Schleichu jedeme taky, ale máme zatím jen 9, nějaké dostanou od Ježíška:) Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Katko :-)
      Sáňky, máme ty prostřední, rozměr si teď nevybavím. Autíčka Hotwheels mají snad všude, v každém větším hračkářství (taky tam nechodíme, ale vím, že je tam mají :-D), v obchodech typu Tesco je mívají, před Vánoci byly v Lidlu, občas je manžel kupuje třeba ve Francii na benzínce :-D A samozřejmě na internetu se dají sehnat všude.

      Vymazat
  2. Tyyyjo, aby to ten Jezuch unesl :) ale u nas to bude asi obdobne, my mame pro rozu 5 darku ale vsechny ty babicky, dedecci, prababicky, pradeda, teticky, strejckove... no asi to bude zas nasup :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, to se nasbírá, ani nevíš jak.
      Jak jste dopadli? :-D

      Vymazat
  3. Moc děkuju. Už jdu číst. Snad stihnu objednat ještě Dlouhou cestu. Robinsona mám už ve skříni.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je pekna kopa darku. U nas se to letos docela dobre udrzelo. Deti si Jeziskovi napsali o tri darky a ty dostanou. Navic par drobnosti, hru a knihu, protoze o tu si samozrejme nenapisi. Od babicky s dedou dostanou elektronickou albi tuzku a pro kazdeho malou hru/hlavolam. Zbytek penez od prarodicu pujde na krouzky. Od tety se strejdou jsme si rekli o vstupenky do kina. Deti rady do kina chodi a se vsi paradou tam nechate tisicovku. Jen mam strach, s cim prijde tchyne. Od nich jsme chteli blue-ray prehravac pro nas a k tomu detem nakoupit nejake pohadky. Dle mne super napad. No tchyne uz hlasila, ze jeste neco dalsiho dovezou. Jen doufam,ze zase nebudu muset nadsene koukat, jak deti vybaluji nasi jiz 20 panenku.
    Play station u vas mne docela prekvapil, ale zase tatinka je potreba taky respektovat a hlavne uz je koupeno. My zatim mame staricke nintendo wii, ktere jsme kdysi davno kupovali jeste za svobodna. Jednou za delsi cas to pustime detem a staci a o play stationu jsem zatim ani neuvazovala. A obavy naprosto chapu, manzel je taky hracicka.
    No Vanoce u nas budou zajimave. Predloni se deti po obyvaku prohaneli po kolobezkach. Loni se zurive skladalo lego a letos ocekavam, ze nejvetsi hit budou elektronicke klavesy. Snad prezijeme, Jezisek donese i sluchatka :-D.

    Preji krasne, klidne Vanoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D
      Jak to u Vás dopadlo?
      U nás byly předloni taky koloběžky, loni Lego, letos to vyhrály vláčky.
      PS vytáhl tatínek jednou, všichni si párkrát zajeli autíčka, a tím to skončilo :-D

      Vymazat
  5. Tak playstation nebrat:( Děti to přitahuje, o tom žádná, ale pak se akorát budete hádat, že už hrajou dlouho a je čas skončit..zbytečné dohadování podle mého názoru. Ale tak neznám Vaše kluky, třeba jsou rozumní a když se řekne stop, tak je konec a nediskutujou. Přítelův syn má play station u mamky, u nás to nesmí přes práh (už tak není čas pomalu ani na úkoly do školy, natož tyhle pc hry)..blbý je, že tam třeba celý víkend prosedí u play stationu a telky a pak u nás chce to samé a přitom venku je tak krásně, ale nedá se s ním hnout:( Za mě tedy nebrat, zrovna u Vás se fakt nebojím, že by se kluci nudili, navíc mají tolik zájmů (vesmír apod.), to vůbec přítele syn nemá, nic ho takhle nezajímá, tak je škoda to klukům cpát, když je berou úplně jiné věci.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že mají kluci tolik zájmů a baví je jiné věci, tak jsem si říkala, že snad na ten PS ani nebude čas. A není :-) Zatím :-)

      Vymazat
  6. S tím playstationem to není lehká situace, taky jsem odpůrce, ale pokud by s něčím takovým přišel můj muž, tak bych se s ním pokusila rozumně domluvit. I on je tady od toho, aby vychovával, nikoliv aby byl vychováván, a tak i já respektuji jeho názory a nápady. Takže určitě bych to nikde neschovávala nebo nevyhazovala a pokud by to chtěl dát jako dárek pod stromeček, tak bych se s tím snažila srovnat a pokusila se nastavit určitá pravidla. Věřím, že vaši kluci mají tolik zájmů a možností, hodně se jim věnujete, že nebudou mít problém zjistit, že virtuální realita je jen slabá náhražka opravdového života. A snad i ten "velký kluk" rychle pochopí, že takto přežívat život není to pravé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za podporu :-) Podezřívám Muže, že je to dárek spíš pro něj (ale chápu, já takhle klukům kupuju ty knížky a zvířátka). Ale jak už jsem psala výše, zatím byl PS vytažen jednou, a kluky to nijak extra nezaujalo.

      Vymazat
  7. Teda dárky všechny krásný, ale nejvíc musím ocenit ten výběr krmítka pro ptáčky - drátěné, omyvatelné a desinfikovatelné, bez nebezpečí, že se ptáčci zachytí nebo poraní o síťku či ostré hrany. Hrozně mě těší, když potkám někoho, kdo dělá dobré skutky a ještě víc mě těší, když tomu ten dotyčný věnuje dostatek času a péče, vše si pořádně nastuduje, aby se ta zamýšlená pomoc nakonec neminula účinkem. Díky Kájo, že jste tak pečliví a děláte věci pořádně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já mám zase ráda, když něco ocení i ty zdánlivé maličkosti :-) Děkuji :-)

      Vymazat
  8. Káji, klidně jim playstation "dopřej" my ho tedy nemáme, ale máme iPad a klidně si ho kluci někdy můžou půjčit a koukají se na you tube na stavění lega nebo jiné věci, někdy si něco zahrají co jsme stáhli my. Nevidím na tom vůůůbec nic špatného.
    Muž koupil nějakou really hru a volant a podály a občas jim to zprovozní.teda hrajou všichni tři, každý jedno kolo. navzájem se povzbuzijí a tak... Podle mě je to naprosto v pohodě, když si děti někdy zahrají a tatínci taky :-)
    Myslela jsem, že se u Vás oběví na Vánoce Albi tužka. :-)
    Krásně si to užíjte. papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jak už jsem psala výše, nakonec ho dostali, ale nijak odvaření z toho nebyli. Zajezdili si jednou a i když ho měli pod stromečkem na očích, tak ho vůbec nevyžadovali a dál si stavěli koleje. Takže spokojenost :-)
      Albi tužka - já pořád nevím. Líbí se mi k ní ty knížky, jejich témata, i většina knížek zpracováním (třeba ten Svět zvířat nebo dinosauři jsou fakt skvělí), ale ta tužka sama o sobě, s tou mám problém asi jako s tím PS :-D

      Vymazat
  9. Taky jsem ještě na posedlí chvíli řešila nějaké dárky, pro mamku jsem chtěla něco symbolického, a tak jsem jí objednala z https://www.goldstore.cz/privesky/zlate-privesky/
    zlatý přívěšek. Snad se jí bude líbit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)